۱۶۰ فقره بازرسی از تجهیزات شهربازی‌های زنجان انجام شد

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت: در سه ماهه سال جاری ۱۶۰ فقره بازرسی از تجهیزات تفریحی شهربازی‌ها و زمین‌های بازی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه قبل بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.  

صابر کاظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه تجهیزات تفریحی شهربازی ها و زمین های بازی، مشمول مقررات استاندارد اجباری است بنابراین اقدامات مربوط به استانداردسازی این تجهیزات با محوریت آیین نامه‌ها و ضوابط سازمان ملی استاندارد ایران، انجام می شود.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۲۰ مورد تجهیزات بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون تعداد ۹۰ گواهی بهره برداری از این تجهیزات در استان صادر شده است.

به گفته این مسوول صدور گواهی ۱۵ مورد تجهیزات بازی نیز در دست اقدام است، گفت: تجهیزات فاقد مجوز بهره برداری از سوی دستگاه های متولی مانند شهرداری و سازمان همیاری شهرداری ها پلمب می شود.

وی اظهار داشت: تمامی تجهیزات شهربازی فعال استان باید در طول فصول کاری با درخواست بهره بردار توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده مورد بازرسی فنی و ایمنی قرار ‌گیرد.

سرپرست استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: از همشهریان تقاضا می شود به هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها از استاندارد بودن آنها و داشتن تاییدیه استاندارد بهره برداری، اطمینان حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha