۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85220239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ وسیله بازی در زنجان مهر و موم شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبر: 85220239
۶ وسیله بازی در زنجان مهر و موم شد

زنجان- ایرنا- سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان گفت:در راستای اجرای طرح کنترل و بازرسی از مراکز تفریحی زنجان، ۶ وسیله بازی پلمب شد.

مهدی قهرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تجهیزات تفریحی و وسایل بازی، مشمول مقررات استاندارد اجباری است، افزود: تمام اقدامات مربوط به استانداردسازی تجهیزات تفریحی و زمین های بازی باید با محوریت آیین نامه‌ها و ضوابط و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود.

وی اضافه کرد: کارشناسان استاندارد با دستور مراجع قضایی و همکاری ماموران نیروی انتظامی نسبت به پلمب شش وسیله بازی در زنجان به علت نداشتن گواهی استاندارد اقدام کردند.

قهرمانی افزود: این اداره کل در جهت حفظ ایمنی و سلامت کودکان و به منظور انجام وظایف نظارتی ضمن اخطار به مالکان و بهره‌برداران تجهیزات تفریحی فاقد گواهی استاندارد، تجهیزات غیر استاندارد را پلمب و پرونده آنها را برای رسیدگی به محاکم قضایی ارسال می کند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان با استناد به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، از شهرداری‌ها، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سایر دستگاه‌های متولی در این زمینه، خواست، برای جلوگیری از بروز هرگونه حوادث احتمالی نسبت به استانداردسازی زمین های‌ بازی و تجهیزات بازی مستقر در پارک‌ها و زمین ها اقدام و از فعالیت تجهیزات بازی فاقد گواهینامه استاندارد، ممانعت کنند.

قهرمانی از همشهریان درخواست کرد: قبل از استفاده کودکان از تجهیزات بازی به تابلوی مجوز بهره برداری وسیله بازی، علامت استاندارد و شرایط و محدودیت های استفاده از تجهیزات و همچنین اپراتور هر وسیله بازی از جهت مهارت، تجربه و نوع رفتار توجه کنند و در صورت وجود هر گونه مشکل، مدیر مجموعه را در جریان قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha