۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85169422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آخرین روز "حوا" در شیراز؛ ۶ اکران کوتاه و مستند

۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85169422
آخرین روز "حوا" در شیراز؛ ۶ اکران کوتاه و مستند

شیراز – ایرنا – جشنواره سینمایی حوا در شیراز با اکران پنج فیلم داستانی کوتاه و یک مستند در روز آخر، پایان می‌یابد و ساعت ۲۱ امشب آیین اختتامیه آن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز در نخستین نوبت اکران ساعت ۱۷-۱۹ پنج فیلم کوتاه لیلا، محافظ مادرم، مرگ پروانه، جان داد و گجو به روی پرده سینما فرهنگ شیراز می‌رود.

" لیلا" نخستین فیلم این بسته فیلم کوتاه داستانی است. این اثر با فیلمنامه و کارگردانی مجتبی اسپنانی ساخته شده و متین سلیمانی، حجت الله نجف پور بازیگران اصلی آن هستند.

این فیلم کوتاه ۱۶ دقیقه‌ای روایتگر شناسایی یک شهید دفاع مقدس از سوی لیلا در یک اردوگاه نظامی است و چهرخ‌ای صبور، ایستاده و سروقامت را از این بانوی ایرانی به نمایش می‌گذارد.

دومین فیلم کوتاهی که عصر امروز در سینما فرهنگ اکران می‌شود "محافظ مادرم" نوشته حسین دارابی است که در ۱۲ دقیقه گوشه از جنایت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و لحظه‌های پایانی عمر یک مادر را روایت می‌کند.

آخرین روز "حوا" در شیراز؛ ۶ اکران کوتاه و مستند

مرگ پروانه دیگر فیلم کوتاه این سانس از جشنواره سینمایی حوا درر شیراز است که محمد حسین حسینی آن را به مدت ۱۰ دقیقه ساخته است.

فیلم کوتاه "جان داد" ساخته سهیلا پور محمدی از دیگر فیلم‌هایی است که در روز پایانی جشنواره سینمایی حوا در شیراز اکران می‌شود.

این فیلم داستانی کوتاه قصه دختر یک ماهگیر است که مادرش را از دست داده و دیگر تحمل صید ماهی توسط پدرش را ندارد. دور از چشم پدر ماهی های نیمه جانی که صید پدر شده را در برکه نزدیک خانه می اندازد تا آنها را از مرگ نجات دهد. گویی در ذهن کودکانه خود بین صید ماهی توسط پدر و مرگ مادرش ربطی معنادار می بیند و گمان می کند مرگ مادر تقاص ماهی هایی بوده که از سوی پدر او صید می‌شود.

آخرین فیلم کوتاه این سانس "گجو" ساخته سینا محمدیان است که در در ۲۰ دقیقه زندگی نگار و چسر کوچکش در اولین شب پس از طلاق را روایت می‌کند.

در خلال این فیلمنامه این زن و پسرش وارد خانه جدیدشان می‌شوند، آنها احساساتی را تجربه می‌کنند که هیچوقت تجربه نکرده‌اند و نگار سعی می‌کند به زندگی قبلی بازگردد.

پس از این مجموعه داستان کوتاه ساعت ۱۹-۲۱ فیلم مستند "بانو" به عنوان آخرین اکران جشنواره حوا در شیراز به روی پرده سینما فرهنگ می‌رود.

این مستند روایتگر زندگی پرفراز و نشیب غصمت احمدیان مادر شهیدان فراجوانی است زنی که خود و هر سه فرزند و همسرش با جنگ ارتباط دارند و پس از آن نیز فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی او در این مستند روایت شده است.

در پایان، ساعت ۲۱ آیین اختتامیه جشنواره سینمایی حوا برپا می‌شود تا پرونده نخستین دوره این رویداد سینمایی با شعار "پای خانواده ایستاده‌ایم" با اکران ۲۹ فیلم کوتاه، مستند و سینمایی در شیراز بسته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha