۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۸
کد خبر: 85211080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت‌های سینمایی فارس شتابان در حال توسعه است

شیراز - ایرنا - معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: زیرساخت‌های سینمایی فارس با شتاب در حال توسعه و گسترش است و تا پایان سال ۱۴ سالن سینما آماده بهره‌برداری می‌شود.

سید رسول موسوی نژادیان روز شنبه در حاشیه آیین افتتاحیه هفته هنر و تجربه شیراز افزود: امروز ۱۲ سینما با ۲۵ سالن سینمایی به ظرفیت ۶ هزار و ۵۵۷ صندلی در فارس فعال است.

وی اضافه کرد : با افتتاح این ۱۴ سالن جدید این ظرفیت بیش از ۲ هزار صندلی افزایش می‌یابد و به هشت هزار و ۳۲۷ صندلی می‌رسد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: سینما فرهنگ، ۶ سالن مجتمع جوان شیراز با یکهزار صندلی، پردیس سینمایی زرقان با سه سالن و ۳۰۰ صندلی، پردیس فسا با سه سالن و ۲۵۰ صندلی و سالن سینمای کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با ۴۹ صندلی تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون ۶ سالن سینما در شیراز آباده کازرون گراش لارستان و فسا غیر فعال است که راه اندازی آن در دست پیگیری است.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: علاوه بر این سالن‌هایی هم برای استفاده ۲ منظوره در حال تجهیز است و حوزه هنری نیز در حال تبدیل برخی از سالن‌های سینمایی خود به پردیس است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تولیدات سینمایی، بیان کرد: ماه گذشته با حضور کارشناسان گسترش مستند تجربی رویدادی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد که ۳۰ فیلم ساز طرحهای خود را ارائه کردند و امید است که برخی از آنها مورد حمایت قرار گیرند.

زیرساخت‌های سینمایی فارس شتابان در حال توسعه است

هفته فیلم هنر و تجربه شیراز فرصتی برای بهره‌گیری از تجربه‌های گران سنگ

موسوی نژادیان درباره هفته فیلم هنر و تجربه شیراز بیان کرد:حضور جدی اساتید فیلم هنر و تجربه اتفاق بزرگی برای فعالان فارسی این حوزه است و حضور این هنرمندان شاخص برای کارگاه‌های تخصصی ظرفیت این رویداد را افزایش داده است.

وی ادامه داد: این رویداد سینمایی تلفیقی از اکران فیلم با حضور کارگردان و نقد فیلم و کارگاه‌های تخصصی است که در خلال آن سینماگران جوان از تجربه‌های گرانقدری که بزرگان این حوزه طی سالها به دست آورده‌اند بهره می‌برند.

موسوی نژادیان اظهار کرد: هفته فیلم هنر و تجربه شیراز فرصتی برای گفت‌وگوی هنرمندان جوان با اساتید شاخص این حوزه است.

شهر شیراز در روزهای چهارم تا هفتم شهریورماه جاری میزبان فیلم سازان و فعالین در این حوزه خواهد بود، افزود: در قالب این برنامه فیلم های صحنه آخر، دوار، حرف آخر، مهاجران ، پسر انسان، ایمو، مشق امشب، مقیمان ناکجا، کاپیتان من ، فلینی هرگز پایان نمی یابد و پیتر سلرز به نمایش در می‌آیند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha