سفر رئیس جمهور به آفریقا برکت‌های زیادی برای کشور به دنبال دارد

بوشهر - ایرنا - امام جمعه موقت بوشهر گفت: سفر رئیس‌جمهور به آفریقا بعنوان سرزمین فرصت‌ها پس از 11 سال و امضای قراردادهای مهم و تاثیرگذار خیرات و برکت‌های زیادی برای کشور به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف در قاره آفریقا اظهار کرد: با توجه به وجود ذخایر قابل توجه صنعتی، معدنی وکشاورزی در سرزمین فرصت‌ها نباید از تقویت روابط با این کشورها غفلت کرد.

وی افزود: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا کار خوب و شایسته‌ای است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته و این ماموریت به صورت جهادی از سوی دولتمردان در حال پیگیری است.

کشور با استحاله فرهنگی روبرو است

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع حوزویان، مبلغان و مبلغات گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار افق تبلیغ را برای حوزه‌های علمیه ترسیم، بیان و هشدار دادند.

به گفته اسماعیلی از نظر رهبر معظم انقلاب امروز مساله تبلیغ از حوزه‌های فراتر رفته و همه مردم، نظام و حوزویان باید به این مساله بپردازند و آن را جدی بگیرند.

وی اظهار کرد: تبلیغ باعث حفظ ایمان و موجب ایجاد امید در جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه معنای نظام اسلامی بستگی به ایمان توده مردم دارد، تاکید کرد: ایمان در جامعه امروز در آماج حمله‌های فرهنگ غرب قرار گرفته است و اگر حفظ نشود نظام اسلامی بی‌معنا می‌شود.

وی گفت: این حق مردم است که زندگی مومنانه در جامعه داشته باشند و اگر زندگی مومنانه از بین برود نظام اسلامی هم بی‌معنا می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: در این شرایط اگر دقت لازم نشود و فرهنگ، مقدسات، هویت دینی و ملی دچار استحاله فرهنگی گردد به طور یقین کشور با یک آسیب تاریخی روبرو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن و پیاده نظام آنها در تلاش است ارزش‌ها جای خود را به ضدارزش‌ها بدهند، گفت: مساله تبلیغ تنها وظیفه حوزه علمیه نیست بلکه همه دستگاه‌ها، مردم، مساجد و هیات‌ها باید در مسیر حفظ این فرهنگ الهی گام بردارند.

به گفته اسماعلی امروز دشمن مساله عفاف و حجاب را برای قدرت نمایی خود هم‌آورد قرار داده و می‌خواهد با از بین بردن سنت‌ها، عفاف و حجاب فاطمی و اسلامی را از بین ببرد، در این شرایط حضور همه آحاد جامعه برای حفظ این میراث الهی ضروری است.

وی با تقدر از همه مردم، مسئولان و نهادها برای برپایی جشن تاریخی غدیر در استان بوشهر افزود: جشن غدیر مهمترین دستاورد فرهنگی بود و چه زیبا است وقتی بحث فرهنگ در اختیار مردم باشد و همین حرکت امروز موجب عصبانیت دشمن شده است.

شورای نگهبان موجب حفظ اسلامیت نظام می‌شود

وی با اشاره به 26 تیرماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان گفت: این نهاد مستحکم موجب حفظ اسلامیت نظام و حفظ و پاسداری از قانون اساسی بعنوان میثاق ملی می‌شود.

اسماعیلی برای مدیریت انرژی در این شرایط آب وهوایی تقدیر کرد و همچنین برضرورت همکاری مردم با صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha