۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85170128
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۴ محله کم برخوردار همدان توانمند می شود

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85170128
۴۴ محله کم برخوردار همدان توانمند می شود

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه ای و محله های کم‌ برخوردار از سال گذشته با شناسایی ۴۴ محله در استان آغاز شد و اقدامات اجرایی از سوی دستگاه های خدمات رسان برای این مناطق تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد تیموری روز شنبه در آیین گشایش رزمایش جهادی خدمات رسانی در محلات محروم همدان اظهار داشت: رزمایش جهادی خدمات رسانی در راستای فرمان رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی سیزدهم به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات و توسعه محله های کم برخوردار در استان همدان اجرا شد.

به گفته وی رزمایش جهادی خدمت‌رسانی و مشاوره در زمینه های بهداشت و درمان، مهارت، آموزش، اوقات فراغت، ورزش، کسب و کار، فرهنگی و اجتماعی در ۱۰ محله محروم استان همدان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: ۲۲ دستگاه خدمت رسان در محله منوچهری و خضر همدان ارائه خدمات عمومی را به صورت مستقیم آغاز کردند که نقطه شروعی برای اجرای برنامه های توانمندسازی است.

تیموری با اشاره به اینکه در برخوردار کردن تمام محلات به خصوص کم برخوردار رسیدگی به مسائل عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است افزود: بیشترین خواسته مردم محلات محروم در چند سال گذشته کمبودهای زیرساختی مانند آب و فاضلاب، برق و آسفالت بود که با پیگیری هایی که در سطح استان انجام شد اکثریت کوچه ها این مشکلات را ندارند و خدمات زیربنایی و نیاز های اولیه هر منطقه رفع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اظهار داشت: هم اکنون خواسته های توسعه ای، روبنایی و فرهنگی مطرح می‌شود که نشان می دهد این محلات از نیازهای اولیه به نیازهایی که در توسعه منطقه اثر گذار است رسیده اند.

تیموری ادامه داد: مشکلات و موارد قابل رسیدگی مطرح شد که پیگیری می‌شود و در اختیار قرار دادن امکانات موجود زیر ساختی دولت با هماهنگی و هم افزایی مسئوولان دستگاه های مرتبط قابل حل است تا از امکانات موجود استفاده بهینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: طرح تحول و توانمندسازی محلات ۲۰۲۰ که در حقیقت ۲ هزار و ۲۰ محله در سطح کشور را هدفگذاری کرده که برای توانمندسازی اقدام شود که نشان‌دهنده عزم ویژه مقام معظم رهبری و دولت مردمی است که با توجه به هدفگذاری و شاخص گذاری ها در این جهت حرکت می‌شود و شاخص هایی که تعریف شده تا در زمینه های اشتغال، اقتصادی، فرهنگی و توانمند سازی به نتیجه برسد.

۴۴ محله کم برخوردار همدان توانمند می شود

نگاه ویژه استاندار همدان به توانمندسازی مناطق محروم

تیموری با تاکید بر اینکه استاندار همدان نگاه ویژه ای به توانمندسازی مناطق محروم دارد گفت: پشتوانه، جایگاه و نقطه اتکا نظام مقدس جمهوری اسلامی به مناطق محروم است که از نظر اقتصادی ممکن است نیازمند حمایت باشند اما از نظر فرهنگی جایگاه رفیع و ارزشمندی دارند.

وی ادامه داد: با اقدامات هفت‌گانه برای ثبت‌نام مسکن متناسب با وسع مالی فرد، اشتغالزایی، بیمه همگانی سلامت، ثبت نام مردم در طرح پزشک خانواده، ارائه سبد غذایی ماهانه توسط کمیته‌امداد به افراد دارای سوء تغذیه، شروع به تحصیل جاماندگان از آموزش و توسعه و استعدادیابی ورزش فوتبال محلات در گروه آقایان و رشته داژبال برای بانوان شاهد رهایی محلات از محرومیت خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان نیز در این آیین گفت: در طرح توانمندسازی مناطق حاشیه ای ۲ هزار و ۲۰ محله محروم در کشور شناسایی شده‌اند و قرار است در یک برنامه ۱۲ تا ۱۵ ساله با تمرکز بر جوانان این مناطق محروم به رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برسند.

۴۴ محله کم برخوردار همدان توانمند می شود

«تورج الوانیان» با اشاره به اینکه چهار دستگاه کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و هلال احمر به عنوان دستگاه های متولی خدمت رسانی به محلات محروم مشخص شدند ادامه داد: ۲۲ دستگاه‌ اجرایی مرتبط در استان با اولویت دستگاه های آموزش و پرورش، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل ورزش و جوانان، نهاد کتابخانه های عمومی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، نوسازی مدارس، فنی و حرفه ای، ستاد مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه های خدمات رسان مانند آب و برق و گاز و نیروی انتظامی استان همدان موظف هستند متناسب با ظرفیت این مناطق و جذب اعتبارات نسبت به رفع محرومیت و خدمت‌رسانی به مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: استقرار دستگاه های دولتی در محلات محروم، برقراری میز خدمت و استفاده از معتمدان محله مرکزیتی ایجاد شده که ضمن احصا مشکلات محله برای رفع کمبودها برنامه ریزی می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: تلاش ما بر این است که علاوه بر اعتبارات استانی که در همه مناطق منظور و هزینه می شود از محل اعتبارات ملی این طرح نیز جذب مناسبی برای استان داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: این اداره کل هر روز ۲۰ فعالیت علمی، فرهنگی، اجتماعی، برای گروه های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در طرح رزمایش جهادی خدمات رسانی ارائه می دهد.

«عاطفه زارعی» افزود: احداث کتابخانه عمومی در روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته استان که با توجه ویژه دولت سیزدهم بر تعداد آن افزوده می‌شود گام موثری برای عدالت اجتماعی و فرهنگی است.

وی اظهار داشت: کتابخانه‌ها با ارائه خدمات و برنامه‌های آگاهی‌بخش، آموزنده و غنی‌کردن اوقات فراغت به اقشار مختلف جامعه در همه گروه های سنی نقش زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: محرومیت‌های اجتماعی ریشه در نابرابری و تبعیض و ناتوانی دارد و ابعاد وسیعی را شامل می‌شود که موضوعاتی چون تنگدستی اقتصادی، فقر اطلاعاتی و فرهنگی، نابرابری‌ در منزلت اجتماعی، نبود شغل و نداشتن سلامت و بهداشت جسم و روان از مظاهر آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha