۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85170227
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۴۷ میلیارد تومان بودجه سال جاری خمین مصوب شد

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85170227
۱۴۷ میلیارد تومان بودجه سال جاری خمین مصوب شد

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: بودجه این شهرستان امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، ردیف‌های قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و ۲ درصد نفت و گاز، به مبلغ ۱۴۷ میلیارد تومان، مصوب شد.

به گزارش ایرنا، «حمید کمانکش» روز شنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خمین، افزود: ۸۷ میلیارد تومان از این اعتبار از محل منابع ۲ درصد نفت و گاز تخصیص یافته و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی نیز ۲۹ میلیارد تومان است.

وی اظهارداشت: ۲۸ میلیارد تومان از بودجه امسال خمین مربوط به اعتبارات متوازن است و سهم ارزش افزوده از اعتبارات امسال این شهرستان، سه میلیارد تومان است.

فرماندار خمین بیان کرد: در توزیع اعتبارات شهرستان، بر عدالت و گسترش دایره شمول برون داد آن تاکید است.

کمانکش ادامه داد: هزینه کرد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باید به صورتی باشد که بیشترین بهره از این اعتبارات گرفته شود.

وی عنوان کرد: اعتباراتی که به شکل ملی و مصوبات سفر رییس جمهور است، چند برابر اعتبارات شهرستان خمین است.

فرماندار خمین افزود: کم کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در جذب اعتبارت ملی و و مصوبات سفر رییس جمهوری جای گله‌مندی دارد.

کمانکش تصریح کرد: برخی طرح‌ها مانند مسیر خمین به قورچی باشی، مدرسه ۱۲ کلاسه کوی بعثت و بهسازی آسفالت جاده الیگودرز، باید در زمان خود پیگیری و در مصوبات سفر و اعتبارات ملی دیده می‌شد که هم‌اکنون سرریز در اعتبارات شهرستانی شده و بسیار هزینه‌بر است.

وی گفت: اعتبارات شهرستان باید خمین باید به سمت طرح‌هایی که دارای اعتبار است، هدایت شود و بودجه‌هایی که به مرحله تخصیص می‌رسد، در سریعترین زمان ممکن هزینه شود و این اعتبارات بر اساس مدیریت درست صرف شود.

فرماندار خمین ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی با مدیریت در جابجایی سرفصل اعتبارات داخلی، نیازمندی‌های خود را تامین کنند.

معاون برنامه‌ریزی و عمران فرمانداری خمین نیز در این نشست گفت: برخی دستگاه‌ها در جذب اعتبارات ملی و ارایه جذب اعتبارات سفر رییس جمهور ضعیف عمل کرده‌اند.

«وحید براتی‌زاده» افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام امری ضروری است و اعتبار برای تکمیل چهار طرح بزرگ در شهرستان خمین پیش‌بینی شده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع اشت و پس از اراک و ساوه سومین شهرستان پرجمعیت این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha