هماهنگی نیروهای مردمی و حاکمیتی برنامه‌ اولویت‌دار دولت سیزدهم است

اراک - ایرنا - دستیار رییس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گفت: هماهنگی بین نیروهای مردمی و حاکمیتی از برنامه‌های اولویت دار دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، سید «احمد عبودتیان » روز شنبه در نخستین همایش تجلیل و کارگاه توانمندسازی فعالان حوزه ایثار و شهادت استان مرکزی در دهکده مقاومت اراک افزود: با ایجاد هم افزایی، مشارکت و همدلی بین نیروهای مردمی و حاکمیتی شاهد اتفاقات مناسبی در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: دفاع مقدس با محوریت مردم مدیریت شد و حضور و نقش آفرینی مردم نیز خلق پیروزی های بزرگ را برای کشور به همراه داشت؛ امروز نیز برای گرامیداشت دفاع مقدس باید از حضور و نقش مردم استفاده کرد.

دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به نقش مهم مردم به خوبی پرداخته و حلقه های میانی مردمی برای به میدان آوردن مردم در راستای هویت بخشی باید تشکیل و فعال شوند.

عبودتیان گفت: رهبر معظم انقلاب از دولت سیزدهم‌ انتظار دارند جریان نخبگانی در عرصه های تصمیم گیری کشور ورود جدی داشته باشد و یکی از روش های تحقق این مهم استفاده از جریانات مردمی است که دولت سیزدهم همه توان خود را پای کار آورده است.

وی با اشاره به اینکه پنجم مرداد ماه در استان مرکزی به عنوان یک روز هویتی و با اهمیت ثبت شده اظهار کرد: پنجم مرداد اراک یک یوم الله بوده و نشان از عنایات ویژه الهی و نقش پررنگ مردم برای دفاع از ارزش های اسلامی دارد که پیگیری این حماسه به عنوان یک گفتمان و جریان عمومی ضروری است.

به گزارش ایرنا پنجم مرداد ۶۵ کارگران اراکی در کارگاه‌های تولیدی کارخانه‌ها مشغول فعالیت بودند و در شرایط جنگی در سنگر تولید از کشور دفاع می‌کردند که ناگهان کارخانه‌های واگن پارس، ایرالکو و آذرآب مورد حمله جنگنده بمب افکن‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت. در این حمله هوایی ۷۸ کارگر مدافع تولید پرتلاش و زحمتکش واحدهای صنعتی به شهادت رسیدند.

دستیار رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت همچنین با بیان اینکه کارآمدی حکومت دینی با روحیه جهادی و انقلابی محقق می شود گفت: دولت سیزدهم در این راستا همه توان و تلاش خود را پای کار آورده و جهاد امروز فعالان دلسوز و انقلابی باید تبیین و خنثی سازی توطئه های دشمن باشد.

عبودتیان تأکید کرد: شهدا بهترین الگوی ملت و جوانان هستند و اگر همچون شهدا عمل کنیم و با تبعیت از ولایت رفتار کنیم به طور قطع موفقیت های بزرگی به دست خواهیم آورد؛ دفاع مقدس الگوی رفتاری در گام دوم انقلاب است که امروز باید برای جوانان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه تبیین یکی از ضرورت های مهم امروز در جامعه است و مخاطب اصلی این کار مهم باید جوانان و نوجوانان باشند گفت: تبیین می تواند توطئه های دشمن را در جنگ شناختی خنثی کند.

جهاد تبیین دفاع مقدس نوین است

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج نیز در این آیین گفت: جهاد تبیین، دفاع مقدس نوین است که مردم و جوانان باید در آن نقش آفرینی کنند و دستاورد این جهاد عظیم باید امیدآفرینی و تربیت نیرو برای نقش آفرینی در گام دوم انقلاب باشد.

سردار «عبدالرضا آزادی» افزود: ۲ راهبرد بازنمایی تصویر واقعی از افول غرب و شکست های پی در پی جبهه استکبار و تصویرسازی صادقانه از گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی در میدان جهاد تبیین باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: مصادیق فروپاشی جبهه استکبار باید در جهاد تبیین برای جوانان بازگو و تشریح شود.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یکی از مصادیق جهاد تبیین باید مورد توجه ما باشد و فعالان انقلاب اسلامی روایت ها را با محور امیدآفرینی انجام دهند.

سردار آزادی گفت: امید موتور محرک پیشرفت و حرکت جامعه اسلامی است و جوان و نوجوان ایرانی باید با امید به آینده برای ساختن آینده ای روشن و درخشان تلاش کند و لذا روایت ها باید به جوانان انگیزه و نشاط دهد.

وی خاطرنشان کرد: محصول جهاد تبیین و خروجی فعالیت های فعالان در حوزه ایثار و شهادت باید امیدآفرینی باشد و از گنجینه و پشتوانه عظیم دفاع مقدس به خوبی استفاده شود.

ادامه پیروزی ها نیازمند جهاد تبیین است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: استکبار جهانی پس از شکست های پی در پی در طول انقلاب اسلامی امروزه با جنگ نرم و شناختی به دنبال اهداف شوم خود، و بصیرت مهمترین سلاح در برابر صحنه های امروز است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» افزود: آنچه در طول ۴۴ سال گذشته، تلاش دشمن را بی اثر می کند بصیرت است و امروز دشمن به دنبال گرفتن بصیرت از جامعه است که باید هوشیار بود.

وی اضافه کرد: تحریف حقایق، دگرگونی واقعیت ها، غفلت از شکست های جبهه استکبار در مقابل ملت ایران، خلق دستاوردهای عظیم در طول انقلاب، عوض کردن جای منکر و معروف و ایجاد اختلاف در کشور برای از بین بردن انسجام از اهداف دشمن است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه ادامه پیروزی های بزرگ در انقلاب اسلامی نیازمند جهاد تبیین است،گفت: در جهاد تبیین منابع بسیار زیادی داریم که یکی از آنها گنجینه دفاع مقدس است و فعالان این عرصه باید در راستای ترویج و توسعه این فرهنگ نجات بخش اهتمام و تلاش بیشتری داشته باشند.
استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha