سه کشتارگاه متخلف مرغ در فارس به مرجع قضایی معرفی شدند

شیراز- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: طی سه ماه گذشته تاکنون برای سه کشتارگاه متخلف مرغ در استان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، مرتضی شریفی ضمن تاکید بر لزوم رعایت قیمت مصوب کشوری مرغ از سوی فروشندگان آن افزود: طی مدت مذکور افزون بر ۱۴۰ هزار مورد بازرسی از بازار استان انجام گرفته و در نتیجه آن پنج هزار و ۵۴۸ پرونده تخلف تشکیل و متخلفان به هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
وی ادامه داد: عمده تخلفات شامل درج نکردن قیمت، گرانفروشی و صادر نکردن فاکتور است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: در جلسات هماهنگی متولیان نظارت بر بازار تاکید شد که تمام دستگاه‌ها و مجموعه های مسئول در امر نظارت بر بازار ملزم به تشدید نظارت ها و برخورد بدون اغماض با متخلفان هستند.
شریفی گفت: قیمت مصوب کشوری مرغ به شکل روزانه در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات (سامانه ۱۲۴) اعلام می‌شود و همه اصناف و فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موارد را از طریق تماس با سامانه های ۱۲۴، ۱۳۵ و تلفن ۰۷۱۳۲۱۷۲۰۲۰ و ۰۷۱۳۲۳۴۰۰۰۰ اعلام کنند.
او افزود: همچنین با توجه به ایجاد مرکز رصد و پایش گندم، آرد و نان، مردم می توانند تخلفات حوزه نان شامل کیفیت پایین نان، گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی بدون دلیل و کاهش ساعت پخت را از طریق شماره تماس ۰۷۱۳۶۲۸۶۵۴۴ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۵۹۲ اعلام کنند.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تنظیم بازار نیز گفت: در همین راستا از ابتدای تیرماه جاری عملیات توزیع ۹۰۰ تن شکر و یک هزار تن برنج هندی و تایلندی در بازار آغاز شده و افزون بر ۹ هزار تن شکر نیز توسط کارخانه های قند و شکر استان توزیع شده است.
شریفی افزود: با توجه به پیش بینی توزیع سهمیه برنج، شکر، مرغ وگوشت در محرم و صفر، در این ایام نیز کمبودی شاهد نخواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha