۹۷ درصد واجدین شرایط در زنجان کارت هوشمند ملی دریافت کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ۹۷ درصد از زنجانی‌های واجد شرایط، کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند.

مهدی ژاله‌چیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه خدمات الکترونیک ثبت احوال کشور بستری را فراهم کرده تا هر شخص به صورت غیر حضوری بتواند مراحل پیش ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را انجام دهد.

وی ادامه داد: کسانی که برای تعویض کارت ملی هوشمند، ثبت نام کرده‌ اند می‌توانند تا زمان تحویل کارت ملی خود از رسید سازمان ثبت احوال استفاده کنند که این رسید برای انجام امور بانکی اعتبار دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۸۶۶ هزار و ۴۱۰ شهروند زنجانی‌، کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند، گفت: ۲۸ هزار و ۹۶۱ نفر هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند.

وی به کاربردهای کارت هوشمند ملی نیز اشاره کرد و گفت: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به‌عنوان یک ابزار چندکاره استفاده و از وقوع جرائم و سوءاستفاده جلوگیری کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان اضافه کرد: همچنین کارت هوشمند ملی، کلید ورود به دولت الکترونیک بوده و شماره ملی هر کس نیز منحصر به فرد است.

ژاله‌چیان گفت: کارکرد کارت هوشمند ملی در سال گذشته ۴۳ هزار و ۴۹۹ مورد و در سال جاری نیز هشت هزار و ۹۳۴ مورد بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha