۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85184462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ ایستگاه ثبت کارت هوشمند ملی در زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: هم اکنون ۳۳ ایستگاه ثبت کارت هوشمند ملی در زنجان فعال است و اطلاعات مورد نیاز متقاضیان را ثبت می‌کند.

مهدی ژاله‌چیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارهای موجود جمعیت استان زنجان یک میلیون و ۱۱۴ هزار نفر و از این تعداد واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی ۸۹۵ هزارو ۳۷۱ نفر است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای احصا شده بیش از ۹۷ درصد واجدین شرایط، کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: به منظور ثبت اطلاعات ۳۳ ایستگاه، ۱۲ اداره و ۲ نمایندگی برای ثبت اطلاعات کارت هوشمند ملی در استان فعال است.

ژاله‌چیان ادامه داد: همچنین در این حوزه ۱۷ دفتر پیشخوان دولتی و ۲ ایستگاه سیار نیز در استان زنجان فعال است و ثبت اطلاعات مربوطه را انجام می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با درخواست از شهروندان باقی مانده برای ثبت اطلاعات مربوطه در حوزه کارت هوشمند ملی بیان کرد: کارت ملی هوشمند، مجموعه‌ای از اطلاعات فردی، هویتی و زیستی را در خود دارد و به علت تدابیر امنیتی ویژه، به راحتی قابل جعل نیست.

وی ادامه داد: کارت‌ شناسایی ملی (از نوع الکترونیکی) مزایای بسیاری از جمله فراهم شدن امکان امضای دیجیتالی و همچنین تصدیق هویت افراد به شکلی مطمئن‌تر را به همراه دارد.

ژاله چیان گفت: کارت هوشمند ملی با ارائه سه کاربرد اصلی «شناسایی»، «تصدیق هویت» و «امضای دیجیتال» این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha