«ترنم خیال» تا «گل بُوسونی» وحید تاج

تهران- ایرنا- آلبوم‌های موسیقی «قراری نماند»، «ترنم خیال»، «رقص گل» و تک‌آهنگ‌های «نقاش»، «ماه دلخواه» و «گل بُوسونی» تیرماه ۱۴۰۲ با خوانندگی وحید تاج منتشر شدند.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، وحید تاج خواننده موسیقی سنتی تیرماه امسال روزهای پرکاری را تجربه کرده است، وی در این ماه سه آلبوم موسیقی و سه تک‌آهنگ را منتشر و کنسرت‌هایی را در بعضی از شهرهای کشور برگزار کرده است. این خواننده قرار است در ماه‌های آینده با همراهی گروه «ماه» به سرپرستی و آهنگسازی استاد مجید درخشانی تور کنسرت اروپایی «به یاد استاد» (زنده‌یاد محمدرضا شجریان) را برگزار کند.

تاج آلبوم‌های «قراری نماند»، «ترنم خیال» و «رقص گل» را با آهنگسازی مجتبی خوش ضمیر در سبک کلاسیک ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری نغمه سازان دلنشین منتشر کرده است. حمید عسکری ضبط، میکس و مسترینگ و مدیر صدا، علی بهرامی و معین هاشمی نسب عکاس و عرفانه صمصام شریعت طراح و گرافیست از دیگر عوامل و هنرمندان این آثار هستند.

«قراری نماند»

آلبوم «قراری نماند» در گونه موسیقی ملی با ساختار ارکسترال شامل ۶ قطعه موسیقی است که دو قطعه از آنها اینسترومنتال است.(یکی ارکسترال و دیگری یک چهارمضراب در قالب دونوازی تنبک و کمانچه است.)

ضربی ترک با شعر مجتبی خوش ضمیر، زنده شدم با شعر مولانا، قراری نماند با شعر مجتبی خوش ضمیر و منتخبی از بوستان سعدی، چهار مضراب ترک، مهر دوست با شعری از سعدی و رنگ ترک قطعه‌های این آلبوم با شماره مجوز ۱۴۰۱۳۵۸۸-۳۰۰۰۰۳۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

نوازندگان؛ علیرضا دریایی (کمانچه؛ قطعه چهار مضراب ترک)، نازنین پدرثانی (تنبک؛ قطعه چهار مضراب ترک) و سیداحمد میرمعصومی ضبط، پردازش و میکس وکال از هنرمندان آلبوم «قراری نماند» هستند. تنظیم این اثر برای ارکستر توسط کاظم عالمی و حسین فاضل انجام شده است.

«ترنم خیال» تا «گل بُوسونی» وحید تاج

«ترنم خیال»

آلبوم «ترنم خیال» در گونه موسیقی ملی با ساختار ارکسترال شامل پنج قطعه؛ سودای دل با شعر مجتبی خوش ضمیر، غنایی، ترنم خیال با شعر حافظ، ساقی با شعر مجتبی خوش ضمیر و قاصدک با شعر مهدی اخوان ثالث با شماره مجوز ۱۴۰۱۳۳۸۴-۳۰۰۰۰۳۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نوازندگان؛ ناصر رحیمی (فلوت)، کیمیا شعربافیان (ابوآ)، سینا جهان آبادی (ویولن)، علیرضا دریایی (ویولن، ویولا و کمانچه)، کریم قربانی (ویولنسل)، امین شکوهی (کنترباس)، علی میرکی (سنتور)، جواد شاهی (تار و بم تار)، مرتضی صنایعی (نی)، مسعود داسدار (تنبک و دایره)، حسین صالحی و سامان حسین‌زاده (دف) از دیگر هنرمندان این اثر هستند، جواد شاهی تنظیم این اثر را برای ارکستر انجام داده است.

«ترنم خیال» تا «گل بُوسونی» وحید تاج

«رقص گل»

آلبوم «رقص گل» شامل پنج قطعه؛ مهر سیه چشمان با شعر حافظ، بی‌خبری با شعر علیرضا قزوه، آوای مهر با شعر فخرالدین عراقی، تنهایی و دل آوا با شعر مجتبی خوش ضمیر است.

نوازندگان؛ کریم قربانی (ویولنسل)، ناصر رحیمی (فلوت)، علیرضا دریایی (ویولن، ویولا و کمانچه)، سینا جهان آبادی (ویولن)، امین شکوهی (کنترباس)، جواد شاهی (تار و بم تار)، علی میرکی (سنتور)، مرتضی صنایعی (نی)، مسعود داسدار (تنبک و دایره)، حسین صالحی و سامان حسین‌زاده (دف)، حنانه سعیدی (قانون) و کیمیا شعربافیان (ابوآ)، جواد شاهی تنظیم‌کننده از دیگر هنرمندان این آلبوم با شماره مجوز ۱۴۰۱۳۳۸۵-۳۰۰۰۰۳۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

«ترنم خیال» تا «گل بُوسونی» وحید تاج

همچنین آلبوم «از آن سوی مه» با آهنگسازی علیرضا علی حیدری و خوانندگی وحید تاج شامل هفت قطعه؛ با من بگو تا کیستی، ساز و آواز (سنتور و تار)، خورشید آسمان، تکنوازی کمانچه، چشم آهوانه، ساز و آواز (کمانچه) و باد صبا در گونه موسیقی ارکسترال ایرانی خردادماه امسال منتشر شد.

«نقاش»

تک‌آهنگ «نقاش» با ترانه و آهنگسازی علی ثابت قدم، نوازندگی علی جعفری پویان، میثم مروستی (ویولن)، میثم مروستی (ویولن سلو و ویولا)، کوروش کشاورز (ویولنسل) و رضا تاجبخش (پیانو)، میکس و مستر، صدابرداری مهدی رمضانی توسط استودیو خورشید منتشر شده است.

«ماه دلخواه»

تک‌آهنگ «ماه دلخواه» با شعری از اسماعیل فرزانه، آهنگسازی علیرضا احمدی، تنظیم و ارکستراسیون زمان اسماعیلی و میکس و مسترینگ نیما اکبریان از دیگر آثار تاج است.

نوازندگان؛ علیرضا احمدی (تار)، کریم قربانی (ویلنسل)، علیرضا دریایی (ویلن، آلتو، کمانچه)، عرفان بخت آزما (کنترباس)، افسانه افشار (فلوت)، رضا حسین‌زاده (دف و تنبک)، حسن خدایی‌نیا و الیاس جوادیان ضبط ارکستر و ناظر بر ضبط و میکس محمدزمان اسماعیلی از دیگر عوامل و هنرمندان این اثر هستند.

«گل بُوسونی»

قطعه «گل بُوسونی» اثری به دو گویش دزفولی و شوشتری با شعر، آهنگسازی و نوازندگی تار، بم تار و عود داوود عزیززاده، نوازندگی تنبک همایون جهانشاهی، نوازندگی کمانچه توحید وحید، دف و نوازندگی سازهای کوبه‌ای پویان جمشیدی، ضبط میکس و مسترینگ استودیو کوچه باغ ۲ سال گذشته ضبط شده و ۲۵ تیرماه امسال منتشر شده است.

در معرفی این قطعه آمده است: «همدلی از همزبانی خوشتر است، پیوندی است همدلانه از موسیقی و فرهنگ دزفول و شوشتر، دو شهر تاریخی با مردمانی زلال و با صفا.»

حضور در ارکستر ملی مازندران (نوان) به رهبری ارکستر محمدرضا عموجوادی ۱۴ تیر طی دو سانس در سالن سینما جهان نما چالوس، برگزاری کنسرت به همراه همنوازان باربد با اجرای آثاری از استاد جلال ذوالفنون، عیسی غفاری و هومن مهدویان ۲۴ تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج از دیگر فعالیت‌های این خواننده است.

همچنین وی برای همنوایی با مردم زلزله‌زده شهر خوی ۱۶ و ۱۷ خرداد امسال کنسرت‌هایی را در شهرهای کرمان و رفسنجان برگزار کرد، حضور در کنسرت «خاک وطن» همراه با گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت در شهر همدان از دیگر فعالیت‌های تاج در سال جاری است.

وحید تاج خواننده موسیقی سنتی متولد سال ۱۳۶۲ در دزفول است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۰ با فنون ابتدایی موسیقی آوازی نزد پدرش علیرضا تاج از هنرمندان ردیف‌شناس آواز دزفول فراگرفت. وی فارغ التحصیل کارشناس موسیقی است و دارای مدرک کارشناسی ارشد آهنگسازی است، تاج در حوزه آواز از شاگردان زنده‌یاد استاد محمدرضا شجریان، حمیدرضا نوربخش، مظفر شفیعی و کریم صالح عظیمی و در حوزه آهنگسازی شاگرد مصطفی کمال پورتراپ، شریف لطفی، تقی ضرابی، کیاووش صاحب نسق، نادر مشایخی، وارطان ساهاکیان، امیرحسین اسلامی و میلاد عمرانلو بوده است.

مقام نخست آواز جشنواره موسیقی خوزستان در سال ۱۳۸۵، مقام نخست آواز جشنواره موسیقی جوان کشور در سال ۱۳۸۶، مقام فستیوال بین‌المللی ایتالیا سال ۲۰۱۰ با قطعه «پارسی» برگرفته از شاهنامه فردوسی، مقام نخست آواز جشنواره ملی ایران سال ۱۳۸۹، خواننده برتر جشن خانه موسیقی سال ۱۳۹۰ با آلبوم «خانه غریب» به آهنگسازی پویان بیگلر و جایزه باربد سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر برای خوانندگی آلبوم موسیقی «از برگ‌ها» از افتخارات تاج است.

همچنین «سرسماع» با همکاری زکریا یوسفی و مرتضی صنایعی، «برف خوانی» به آهنگسازی علی قمصری، «خاطره» به آهنگسازی هومن مهدویان، «وکاپلا» به سرپرستی میلاد عمرانلو، «در آتش مشتاقی» به آهنگسازی عیسی غفاری، «اجاق سرد» به آهنگسازی مهدی قاسمی، آلبوم تصویری «رقص پاییز» به آهنگسازی مجید درخشانی و علی مصطفوی و «گوهر جان» به آهنگسازی سلمان سالک از جمله آثار این خواننده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha