۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85172483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در گنبدکاووس کشف شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر اجرای احکام اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس از ارجاع ۱۵۵ پرونده تخلف حوزه قاچاق کالا و ارز این شهرستان و ۲ شهرستان آزادشهر و رامیان به تعزیرات حکومتی در سالجاری خبر داد و گفت: ارزش کالاهای توقیف شده ۶۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال است.

به گزارش ایرنا، بهادر لکزاییان روز دوشنبه در نشست کارگروه قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس اظهارکرد: بیشترین پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق چوب، سوخت، موتورسیکلت و لوازم خانگی است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: در این شهرستان ۸۰ دستگاه اتوبوس روزانه از هشت تعاونی مستقر در ترمینال مسافربری به نقاط مختلف کشور تردد دارند لذا برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز علاوه بر نظارت‌های معمول، روزانه کارشناس راهداری هم از روند جابجایی اتوبوس‌ها بازدید می‌کند.

موسی اونق افزود:‌ علاوه بر این اتوبوس‌ها، ۳۰۰ دستگاه خودروی سواری بین شهری در قالب سه شرکت و هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان سنگین در قالب ۱۳ شرکت باربری در گنبدکاووس فعالیت دارند که در نتیجه همکاری پلیس و نظارت بر تردد آنها در پلیس راه در ۲ ماه گذشته ۱۲۰ دستگاه کامیون بدون بارنامه و ۱۱۲ دستگاه کامیون با تناژ بالاتر از حد معمول شناسایی و برای اعمال قانون به مراجع مربوطه معرفی شدند.

وی گفت: با توجه به اینکه خیلی از اتوبوس‌ها و خودروهای سواری کالاهای سفارشی خود را قبل از ورود به ترمینال تحویل می‌دهند، با افزایش همکاری پلیس راه به عنوان ضابط قانونی بیش از پیش جلوی حمل و جابجایی کالای قاچاق گرفته می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس هم گفت: در حوزه قاچاق پرندگان شکاری ۱۹ تیرماه جلسه‌ای با حضور نهادهای امنیتی و انتظامی برگزار کردیم که ۱۳ مصوبه داشت که در حال اجراست.

احمد احمدی افزود: قرار شد اسامی افراد با سابقه خرید و فروش پرندگان شکاری را در اختیار نهادهای امنیتی قرار دهیم تا تذکر لازم را با توجه به اینکه فصل شکار پرندگان شروع شده به آنان دهند.

وی با اشاره به نقش پرندگان شکاری در اکوسیستم و کاهش جمعیت جوندگان منتقل کننده بیماری‌های مانند سالک، بیان کرد: رزمایش شناسایی و برخورد با متخلفان زنده‌گیری بازهای شکاری با مشارکت هنگ مرزی در مناطق اینچه برون، کرند و چات برگزار می‌شود.

حنیفه عصمتی رییس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس هم از اداره پست خواست با توجه به گسترش خرید و فروش‌های اینترتنی برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه کالا بر فرآیند دریافت و ارسال کالاهای پستی در سطح شهرستان نظارت بیشتری داشته باشد.

وی با مهم دانستن استفاده ادارات راهداری و منابع طبیعی از ظرفیت پلیس راه برای شناسایی کامیون‌ها بدون بارنامه و با تناژ اضافه، گفت: حوزه بهداشت و درمان هم در بحث قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی گزارش خود را جمع بندی و در نشست بعدی ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، تعداد دیگری از ادارات شهرستان گنبدکاووس از جمله جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، هنگ مرزی و منابع طبیعی و آبخیزداری در این نشست به ارائه مطالبی در رابطه با فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه قاچاق کالا و ارز پرداختند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha