۲۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85172642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از چهار هزار عمل جراحی در مراکز درمانی تامین اجتماعی قزوین انجام شد

قزوین- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: چهارهزار و ۱۵۲ عمل جراحی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان طی سه ماهه اول امسال انجام شد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۱۲ مورد در بیمارستان رازی و یک هزار و ۲۴۰ مورد در تاکستان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن شمس‌الدینی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی با حضور جمعی از رسانه های استان برگزار شد،افزود: همچنین طی این مدت هفت هزار و ۲۴۸ بیمار در بیمارستان های رازی و تاکستان بستری شدند و ۳۸۷ هزار و ۹۲۸ مورد نیز بیمار سرپایی ویزیت شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری بیماران مزمن سالمندی از سوی تامین اجتماعی در قزوین،گفت: ۱۲ هزار مورد غربالگری سرطان روده انجام شده که در نتیجه آن ۱۳ مورد شناسایی و درمان شدند، همچنین با پایش سرطان سینه در بین سه هزار و ۲۰۰ مورد، ۹ بیمار شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

شمس الدینی تصریح کرد: در غربالگری دیابت و فشار خون نیز یک‌ هزار و ۲۰۰ تحت آزمایش قرار گرفتند که از هرچهار نفر یک نفر مبتلا شناسایی و تحت درمان قرار گرفت و در کلینیک‌های فشار خون و دیابت هم سه هزار بیمار پذیرش شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته تامین اجتماعی درمانگاه مراقبت از مادران باردار برای پایش وضعیت مادران از ابتدای بارداری تا زمان حمل وضع در بیمارستان رازی راه اندازی شده و در حال حاضر درمانگاه مغز و اعصاب در بیمارستان رازی نیز به عنوان پایلوت کشوری برای درمان این بیماران فعال است.

این مسوول اضافه کرد: امسال طرح غربالگری‌های قند خون نوزادان و سرطان دهانه رحم در بیمارستان های تامین اجتماعی اجرا می‌شود و همچنین کلینیک سالمندان در درمانگاه سینا و بیمارستان رازی راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در حوزه عمرانی ۱۶ میلیارد تومان برای پروژه هتلینگ بیمارستان رازی هزینه شد و در سالجاری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای برنامه ارتقای سلامت غذایی ، بلوک زایمان و لندری نیاز داریم که امیدواریم تامین شود.

شمس الدینی افزود: درمانگاه تخصصی بیمارستان رازی در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود با اعتبار۱۶۰ میلیارد تومان طی ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای پروژه هتلینگ بیمارستان تاکستان ۱۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است،اظهار کرد: برای پروژه‌های چهارگانه شامل انبار دارویی، اورژانس، دیالیز و لندری هم مجوزهای لازم اخذ شده و مراحل ساخت آن‌ها بزودی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر درمان بیمارستان تامین اجتماعی قزوین تاکید کرد: با توجه به قدیمی بودن دستگاه سی تی اسکن تاکستان مجوز خرید یک دستگاه جدید با اعتبار ۱۴.۵ میلیارد تومان صادر شده و بزودی خریداری خواهد شد.

وی، درباره پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی نیز گفت: مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی تا دی ماه ۱۴۰۱ پرداخت شده و مراکز خصوصی تا آذر ۱۴۰۱ و درمانگاه‌های خصوصی و سایر مراکز نیز تا دی ماه ۱۴۰۱ پراخت شده و همچنین مطالبات داروخانه‌های خصوصی هم تا اردیبهشت ۱۴۰۲ پرداخت شده است.

شمس الدینی با اشاره به تبدیل وضعیت پزشکان نیز گفت: طی هشت سال اخیر تبدیل وضعیت پزشکان نداشتیم اما در یک سال اخیر بیش از ۳۰ پزشک در استان از قراردادی به پیمانی تبدیل شدند و امسال نیز ۱۴۳ مجوز استخدامی برای تکمیل کادر درمان دریافت کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha