۳۷۶ میلیارد تومان از مالیات در بخش بهداشت و درمان استان سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: ۳۷۶ میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان از محل وصول مالیات به بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان در سال گذشته پرداخت شد.

علی حسین‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مالیات در واقع درآمد کشور برای تامین هزینه‌ها و جزو پاک‌ترین درآمدها به شمار می‌رود که برای عمران، آبادانی و ارتقای کیفیت خدمات در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: مهمترین رسالت مالیات ایجاد عدالت اجتماعی و عدالت مالیاتی است و مهمترین ابزار برای درآمد و ایجاد رونق تولید محسوب می شود و تلاش می‌شود بر اساس ضوابط قانونی و همراهی با مودیان مالیات، در مسیر آبادانی هزینه شود.

حسین‌پور بیان کرد: ایجاد طرح جامع مالیاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی هوشمند یکی از دستاوردهای نظام مالیاتی محسوب می‌شود که با اجرای این طرح و هوشمندکردن نظام مالیاتی با ایجاد سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی، اطلاعات شفاف مالی و درآمدی افراد رصد و منابع مالیاتی جدید شناسایی می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر با توجه به هوشمندسازی نظام مالیاتی وصول مالیات بر اساس اسناد و مدارک مثبته و بانک اطلاعاتی موجود در طرح جامع مالیاتی انجام می شود و این شفافیت مالیاتی عامل بازدارنده در فرار مالیاتی است.

۳۷۶ میلیارد تومان از مالیات در بخش بهداشت و درمان استان سمنان پرداخت شد

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اظهار داشت: افرادی که از پرداخت مالیات فرار کنند با توجه به بسترهای ایجادشده و بانک اطلاعاتی، شناسایی می‌شوند و علاوه بر ممنوع‌الخروج‌شدن از کشور، از حقوق اجتماعی نیز محروم خواهند شد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha