سقفی برای زندگی، تحقق رویای سینماگران فارس

شیراز-ایرنا-برای تأمین مسکن هنرمندان در دولت سیزدهم گام‌های بلندی برداشته شده و به گفته متولیان عرصه سینما به زودی طرح مسکن سینماگران فارس عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها مسکن‌ به یکی از مهمترین دغدغه‌های خانوارهای ایرانی تبدیل شده و بدون شک خانواده سینما نیز که به عنوان بخشی از جامعه دغدغه‌های معیشتی بسیاری دارند، با معضل مسکن مواجه هستند، موضوعی که به راحتی از کنار آن نمی‌توان گذشت.

عملیاتی شدن مصوبه شورای عالی سینما در حوزه مسکن

در حال حاضر به جز برخی سلبریتی‌ها، اکثر هنرمندان به ویژه فعالان در حوزه سینما، از داشتن مسکن بی‌بهره هستند و می‌توان گفت دغدغه مسکن، هنرمندان سینما،‌ تلویزیون و تئاتر را به تنگنا رسانده است.

این در حالیست که تاکنون سیاست‌های اثرگذاری هم در این عرصه برای سینماگران تعریف و اتخاذ نشده است. از این رو پیگیری مسکن سینماگران به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان سینمایی در سال جدید محسوب شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آبان ماه سال گذشته رفع دغدغه مسکن اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برنامه اولویت‌دار دولت سیزدهم دانست و گفت: از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده می‌شود.

در مدت زمان کمتر از یک سال و در ۱۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ رییس سازمان سینمایی از عملیاتی شدن مصوبه شورای عالی سینما در حوزه مسکن سینماگران خبر داد و اعلام کرد: پس از پیگیری این طرح و تصویب شورای عالی سینما، با مساعدت وزارت مسکن و شهرسازی مقرر شد سهمی از مسکن ملی با طرح اولویت بندی به افراد مشمول و واجد شرایط تعلق گیرد و در سال‌جاری از همه ظرفیت‌های سازمان سینمایی، نهادها و ارگان‌های دیگر برای تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

به گفته او مکاتبات لازم با صنوف سینمایی برای معرفی افراد واجد شرایط صورت گرفته است‌ و رویکرد سازمان سینمایی در سال جدید متمرکز بر رونق تولید، توسعه اشتغال و بهبود معیشت خانواده سینما خواهد بود و یکی از اهداف این سازمان پیگیری کاهش مسائل معیشتی همکاران است.

اجرای این مصوبه در فارس

مدیر انجمن سینمای جوان فارس هم از عملیاتی شدن مصوبه شورای عالی سینما در حوزه مسکن سینماگران خبر داد.

ابراهیم شیشه گر با اشاره به تلاش های سازمان سینمایی در پیگیری مسایل مختلف در حوزه رفاه و معیشت سینماگران در سال ۱۴۰۲، گفت: پس از پیگیری این طرح و تصویب شورای عالی سینما، با مساعدت وزارت مسکن و شهرسازی مقرر شد سهمی از مسکن ملی با طرح اولویت‌بندی به افراد مشمول و واجد شرایط تعلق گیرد.

وی افزود: با عنایت به مصوبه شورای سینمای کشور در خصوص مسکن سینماگران، فیلمسازان استان فارسی فاقد مسکن که تاکنون از تسهیلات طرح ملی مسکن و هیچگونه امکانات مسکن نظیر زمین یا واحد مسکونی دریافت ننمودند و مشمول طرح ملی مسکن می باشند تا ۲۹ تیرماه۱۴۰۲ مشخصات خود شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی رشته هنری درسینما و محل سکونت را به شماره ۰۹۱۷۹۳۱۶۱۱۳ ارسال یا به دفتر انجمن سینمای جوانان استان مراجعه کنند.

سقفی برای زندگی؛ تحقق رویای سینماگران فارس

مدیر انجمن سینمای جوان فارس با اشاره به معضل عمومی مسکن در کشور، بیان کرد: خانواده سینما نیز به عنوان بخشی از جامعه از دغدغه‌های معیشتی مردم و معضل مسکن مستثنی نیستند و این در حالی است که به استثنای تعدادی سلبریتی در این حوزه، قاطبه اعضای صنوف سینما، فاقد مسکن بوده و متأسفانه تاکنون به دلایل مختلف برنامه جامع، پایدار و دارای چشم‌اندازی روشن در این حوزه برای سینماگران طراحی و تدوین نشده بود.

چشم امید سینماگران به خانه‌دار شدن

شیشه گر اظهارکرد: همه تلاش ما و سینماگران باید با هدف کمک به تقویت همدلی خانواده سینما و آرامش جامعه باشد تا سینما، مخاطبان و منافع خود را پیدا کند، بنابراین هرکسی که با رفتار خود منجر به از دست‌ رفتن این آرامش و مخدوش کردن آن شود از خانواده سینما و دلسوز آن نیست.

حالا چشم امید فعالان سینمای فارس به اجرای این طرح دوخته شده تا شاید به واسطه خانه‌دار شدن و بهتر شدن وضعیت معیشتی‌شان بتوانند بدون دغدغه به فعالیت در این عرصه بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha