استاندار: سند جامع آبخیزداری هرمزگان تدوین شود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر تدوین سند جامع آبخیزداری در استان گفت: در حوزه آبخیزداری باید تلاش شود از کارهای بی‌برنامه و چریکی جلوگیری شده و با یک برنامه‌ریزی منسجم در راستای افزایش بهره‌وری در این حوزه اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر سه‌شنبه در نشست کارگروه اجرایی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز استان اظهار کرد: بیشترین میزان هزینه برای انجام مطالعات به بخش آبخیزداری پرداخت شده است، چرا که این حوزه دارای اهمیت فراوانی بوده و می‌تواند اثرگذاری بسیار زیادی در سطح استان داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه آبخیزداری منطبق بر رشد اقتصادی باید باشد، بیان کرد: بر همین اساس انتظار می‌رود با انتخاب یک مشاور باتجربه طراحی جامع آبخیزداری آماده و تدوین شد که بدانیم در سال‌های پیش رو چه تعداد سازه و در کدام منطقه جغرافیایی استان باید احداث شود.

رییس کارگروه اجرایی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز هرمزگان تصریح کرد: اولویت‌ در سازه‌های آبخیزداری با مساله کشاورزی است، چرا که در حوزه تامین آب آشامیدنی مورد نیاز به دنبال پایدارسازی هستیم و نمی‌توانیم به سازه‌های موقت در این حوزه اکتفا کنیم، لذا باید براین اساس فعالیت کرد و سرمایه‌گذاری و مطالعه اصلی سازه‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

دوستی ادامه داد: در طراحی سازه‌ها نیز باید دقت شود و از مهندسان فنی در این زمینه کمک گرفته شود تا باتوجه به شرایط ویژه آب و هوایی استان، از تبخیر آب‌های پشت سازه جلوگیری شود.

وی یادآورشد: در هر شهرستان بنا به ظرفیت باید طرح پایلوت در حوزه آبخیزداری اجرایی شود و اولویت نیز بر احیای دشت‌ها باشد و در کنار آن طرح‌های‌ اقتصادی از جمله پرورش ماهی و گردشگری نیز درنظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: در این خصوص تسهیلات خواهیم داد و در صورت نیاز از محل مولدسازی نیز منابعی برای حوزه آبخیزداری تخصیص خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha