۲۷ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85174078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میلیون‌ها کودک یمنی با خطر گرسنگی روبه‌رو هستند

تهران- ایرنا- براساس گزارش سازمان های بین المللی، ۶ میلیون کودک یمنی با خطر گرسنگی روبه‌رو هستند و نیاز ضروری به کمک های غذایی و دارویی دارند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه های عربی، آمارها از میزان رنج های کودکان یمنی براثر وخامت اوضاع معیشتی و بهداشتی پس از سال ها محاصره و جنگ در این کشور حکایت دارد.

براساس اعلام نهادهای بین المللی از جمله سازمان یونیسف، اوضاع فاجعه آمیز کودکان یمنی نیازمند افزایش تلاش ها برای ارائه کمک های اضطراری برای مقابله با این بحران و نجات جان میلیون ها کودک است.

نهادهای بین المللی اعلام کرده اند که ۱۱ میلیون کودک یمنی نیازمند حمایت و کمک فوری هستند و بیش از ۲ میلیون از این تعداد، از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

مشکلات و رنج های کودکان یمنی، بخشی از رنج های همه اقشار جمعیت این کشور را به نمایش می گذارد که به خاطر جنگ و شرایط دشوار چند سال گذشته ایجاد شده است ولی کودکان بیشترین قربانیان این وضعیت وخیم به شمار می روند که در این چند سال با مرگ، گرسنگی، آوارگی و بیماری دست و پنجه نرم کرده اند.

معلولیت های جسمی، روحی و مشکلات بهداشتی و بیماری های ناشی از کمبود غذا یا تغذیه غیر سالم، نبود سیستم درمانی، آب سالم و اوضاع بد اقتصادی از مشکلاتی است که دامنگیر همه اقشار ملت یمن و بویژه کودکان شده است.

گزارش های بین المللی همچنین از نیاز حدود ۲۲ میلیون شهروند یمنی به کمک های انسانی فوری خبر می دهد و بحران کنونی یمن را بزرگترین بحران کنونی جهان به شمار می آورد.

یمن بیش از هشت سال است که شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل، به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha