۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85174583
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان:خدمات‌ شایسته به زائران اربعین ارائه شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: برای مراسم اربعین همه دستگاهها باید امکانات خود را دراختیار ستاد اربعین قرار داده و خدمات رسانی شایسته به زائران در سرلوحه کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین استان گیلان در رشت اظهار کرد: باید به سلامت و کرامت زائران گیلانی توجه ویژه شود و البته باید از ظرفیت مردم در این بخش بهره برد اما باید تمهیدات و امکانات لازم برای تکمیل خدمات رسانی فراهم شود.

وی افزود: سال گذشته زحمات زیادی کشیده شد و برخی از موکب‌ها، مسئولان و فرمانداران تلاش بسیاری انجام دادند و انتظار می‌رود که امکانات موجود و همچنین کمبودها بررسی شود تا پیش بینی‌های لازم انجام شده و زائران گیلانی بتوانند به خوبی در این مراسم معنوی شرکت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: آرد و سایر مایحتاج عمومی مورد نیاز در اختیار مواکب قرار گیرد و برای تعامل و هماهنگی بیشتر میان مواکب، یک روحانی برای هر موکب اعزام شود و یک فرد آشنا به مسایل پزشکی نیز همراه موکب باشد.

وی با بیان اینکه برای حضور ورزشکاران، هنرمندان، بانوان، دانش آموزان و دانشجویان بررسی‌های لازم انجام و امکانات مربوطه سنجیده شود، افزود : باید مدیریت هماهنگی داشته باشیم تا شرایط پیاده روی اربعین برای مردم تسهیل شود.

استاندار گیلان بیان کرد: گرچه مردم عراق میزبانان خوبی هستند اما ما باید پیش‌بینی‌های لازم را در این بخش انجام دهیم تا بدون کوچکترین مشکلی زائران گیلانی در مراسم معنوی امسال حضور یافته و بدون مشکل نیز به استان بازگردند.

پرچم عاشورا تا ابد در جهان افراشته است

عباسی در ادامه با اشاره به نهضت عاشورا خاطرنشان کرد: در عاشورا امام حسین(ع) پرچم حق را به اهتزاز درآورد که نماد حقانیت و عدالت است و تا ابد در جهان برافراشته خواهد ماند.

وی گفت: عدالت خواهی و ظلم‌ستیزی فلسفه وجودی عاشورا است و مسئولیت ما بسیار سنگین است چون نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم پرچمدار آرمان‌های عاشورایی است و شاهدیم که جبهه ظلم ستیزی و عدالت خواهی همه دنیا را فرا گرفته و به همین دلیل دشمنان فتنه هایی همچون آتش زدن قرآن کریم و توهین به پیامبر اکرم(ص) را برای کمرنگ کردن عدالت خواهی انجام می‌دهند.

استاندار گیلان در خاتمه اظهار کرد: دشمنان از آن‌رو که ایران اسلامی پرچمدار نهضت عاشورا است، فتنه‌های زیادی را انجام داده که اغتشاشات نمونه بارز این امر است که پس از اربعین سال گذشته آغاز شد اما با آغاز ماه محرم و به برکت خون حضرت امام حسین(ع) همه ناپاکی‌ها از بین خواهد رفت و پیامدهای اغتشاشات پایان می‌یابد.

انجام ۱۰ پرواز هوایی رشت به نجف در ایام اربعین

دبیر ستاد اربعین استان گیلان هم در این جلسه اظهار کرد: ۱۰ پرواز رفت و برگشت از رشت به نجف در اربعین برای انتقال زائران گیلانی به نجف انجام می شود.

روح الله بخشی‌نژاد افزود: همچنین ثبت‌نام زائران برای حضور در مراسم اربعین از امروز چهارشنبه اول محرم آغاز شده و مواکب و اغلام موردنیاز نیز از بیستم محرم تا پنجم ماه صفر اعزام خواهد شد.

وی بیان کرد: زائران نیز از روز ششم صفر می‌توانند برای حضور در مراسم اربعین سفر خود را آغاز کنند و در خصوص تامین سوخت موردنیاز موکب‌ها، آرد و اقلام خوراکی نیز باید تمهیدات ویژه انجام شود تا در این بخش با مشکلی مواجه نشویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha