۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85174752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه آبرسانی در خراسان‌شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و شبکه توزیع آب شرب طی عملکرد دولت در مناطق روستایی و شهری استان اجرا شد.

رضا نعیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان؛ ۳۰۰ کیلومتر مربوط به شبکه توزیع و خط انتقال جدید آبرسانی و ۲۰۰ کیلونیز مربوط به اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال فرسوده بوده است.

به گفته وی؛ ۲ هزار کیلومتر از شبکه توزیع و خط انتقال آب استان فرسوده است.

نعیمی با اشاره به تخصیص بیش از ۵۴ میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی در خراسان‌شمالی، گفت: این میزان اعتبار از محل از مصوبات سفر رییس جمهور برای مقابله با تنش آبی در روستاهای استان تخصیص یافت.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: خشکسالی در سال های اخیر، روستاهایی که از منابع آبی بهره مند بودند را با افت شدید آب دهی مواجهه کرده است و به همین دلیل اکنون به ۸۱ روستای استان با تانکر سیار آبرسانی می شود.

وی با اشاره به تاثیر خشکسالی بر کاهش منابع آبی موجود در استان، خاطرنشان کرد: با هر بار خشک شدن یک منبع آبی کلیه تاسیسات احداث شده از مدار بهره برداری خارج می شود و ایجاد تاسیسات برای منابع آبی جدید نیازمند هزینه های سنگین است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha