۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85175088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش شدید شمار صهیونیست‌های مهاجر به فلسطین

۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵
کد خبر: 85175088
کاهش شدید شمار صهیونیست‌های مهاجر به فلسطین

تهران- ایرنا- شمار صهیونیست‌های مهاجر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در نیمه نخست سال جاری میلادی با کاهش شدیدی روبه‌رو بوده است.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» روز چهارشنبه نوشت: شمار صهیونیست های مهاجر به سرزمین های اشغالی در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

براساس گزارش منتشر شده در این روزنامه، کاهش ورود صهیونیست های مهاجر، ارتباط مستقیمی با اعتراض ها و تظاهرات ها در واکنش به لایحه تغییرات قضایی دارد به طوری که رژیم صهیونیستی را به مقصدی نامطلوب برای صهیونیست ها تبدیل کرده است.

این کاهش ورودی نه تنها مربوط به کشورهایی مانند اوکراین، آمریکا و فرانسه است که بیشترین شمار صهیونیست های مهاجر به سرزمین های اشغالی متعلق به آن ها بوده بلکه شامل ورود صهیونیست ها از انگلیس، ایتالیا، آفریقای جنوبی و همه کشورهای آمریکای لاتین نیز بوده است.

براساس اعلام آژانس یهود، ۸۰ درصد از صهیونیست های مهاجر در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ از روسیه به فلسطین وارد شده اند که شاهد یک جهش در این زمینه بوده است ولی مهاجران ورودی از آمریکا، فرانسه و اوکراین شاهد کاهش شدید بوده است.

پیشتر نیز نتایج یک نظرسنجی نشان داده بود که در پی آشوب‌های سیاسی و ناآرامی‌های امنیتی ماه‌های اخیر در رژیم صهیونیستی، حدود ۹۰ درصد سرمایه گذاران و کارآفرینان به خروج از سرزمین اشغالی فلسطین فکر می کنند.

براساس این نظرسنجی که توسط یک صندوق سرمایه گذاری آمریکا انجام شد، کارآفرینان، سرمایه گذاران و مدیران اجرایی شرکت های فناوری به سبب بحران کنونی رژیم صهیونیستی، در فکر خارج کردن سرمایه و کسب و کار خود از سرزمین اشغالی فلسطین هستند.

براساس نظرسنجی صندوق سرمایه گذاری آمریکا «Bessemer Venture Partners» و شرکت اسرائیلی «کالتورا»، بیش از همه شرکت های فعال در زمینه فناوری‌های پیشرفته و نوین، در حال برنامه ریزی برای تاسیس شرکت های فرعی در خارج و انتقال سرمایه های خود هستند.

این اقدام آنها می تواند بر بخش مالیات، فعالیت های اقتصادی، ایجاد اشتغال و رشد اقتصاد رژیم صهیونیستی تاثیر منفی بگذارد.

نظرسنجی دیگری که توسط شرکت صنایع فناوری های پیشرفته « IATI» با همکاری شرکت صهیونیستی «دیلویت» انجام شده است، نشان می دهد حجم خطری که اقتصاد اسرائیل را به دنبال آسیب رسیدن به بخش فناوری تهدید می کند بسیار بزرگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha