نخستین آشپزخانه طرح «اطعام حسینی» در خراسان‌شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- نخستین آشپزخانه طرح «اطعام حسینی» امروز (پنجشنبه) با حضور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیران استانی در محل مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) جاجرم خراسان‌شمالی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمرتضی بختیاری در حاشیه این آیین اظهار کرد: همزمان با این مراسم، چهار هزار آشپزخانه طرح اطعام حسینی در استان‌های مختلف به طور همزمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: پارسال سه هزار و ۸۰۰ آشپزخانه در ماه محرم و صفر اقدام به طبخ غذای گرم برای نیازمندان راه اندازی شد که تلاش ما این است که این رقم در سال جاری با همکاری خیرین و نیکوکاران افزایش یابد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: آشپزخانه‌های اطعام حسینی با همکاری کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مردم نوعدوست و خیر در سطح کشور اقدام به طبخ غذای گرم و توزیع بین نیازمندان می کنند.

بختیاری اضافه کرد: علاوه بر فعالیت آشپزخانه‌های اطعام حسینی در طول ماه محرم، حسینیه‌ها و مساجد نیز غذای گرم طبخ و بین عزاداران و نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی با اعلام روش‌های مشارکت‌های مردمی در طرح اطعام حسینی، تاکید کرد: مردم نیکوکار می‌توانند با شماره‌گیری #۱۲* به صورت ملی و #۸۸۷۷* به صورت استانی، کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند.

نخستین آشپزخانه طرح «اطعام حسینی» در خراسان‌شمالی افتتاح شد

فعالیت ۷۲ آشپزخانه اطعام و احسان حسینی در خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در ادامه این آیین اظهار کرد: امسال نیز همچون سالهای گذشته ۷۲ آشپزخانه حسینی برای پخت اطعام نیازمندان فعالیت خواهند داشت.

مجید الهی راد خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۵۴ هزار و ۳۹۱ وعده غذای گرم و یک هزار و ۳۰۹ بسته غذایی در قالب طرح "اطعام حسینی" و "احسان حسینی" بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی بسته های توزیع شده پارسال سه هزار و ۷۲۵ میلیون ریال بوده است، تصریح کرد: پیش بینی ها این است که امسال با مشارکت و کمک های خیران، عزاداران حسینی و هیات های مذهبی، ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم و یک هزار و ۵۰۰ سبد کالایی بین نیازمندان توزیع شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

این استان از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

شرکت در مراسم آیین خودکفا شدگان مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)، افتتاح ساختمان کمیته امداد بخش مرزی جرگلان، شرکت در همایش نخبگان تحت حمایت و حضور در همایش تجلیل از نیکوکاران خراسان شمالی از برنامه های سفر ۲ روزه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به این استان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha