۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85176206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی سئول و واشنگتن از تحرکات هسته‌ای پیونگ یانگ

تهران- ایرنا- نمایندگان ارشد آمریکا و کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره در نشستی در ژاپن، با ابراز نگرانی از تحرکات هسته‌ای پیونگ یانگ، بر سر ایجاد موضع دفاعی مستحکم‌تر در برابر هرگونه تنش بیشتر توافق کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد که در دیدار امروز نمایندگان ارشد سئول و واشنگتن در ژاپن، دو طرف نگرانی عمیق خود را نسبت به تلاش کره شمالی برای مقصر جلوه دادن سایر کشورها در تشدید تنش های منطقه ای ابراز کردند.

به گفته این وزارتخانه، کیم گان نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره و سونگ کیم همتای آمریکایی او نیز از کره شمالی خواستند که به میز مذاکره بازگردد.

کیم در این خصوص گفت: ما نگرانی عمیق خود را نسبت به رد مداوم پیشنهاد گفت و گو با کره شمالی و مقصر جلوه دادن سایر کشورهای منطقه برای تشدید تنش‌ها را ابراز کرده ایم و از پیونگ یانگ می خواهیم که به سرعت به میز مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.

دو فرستاده ارشد کره جنوبی و آمریکا در ادامه آنچه را که گسترش غیرقانونی تسلیحات هسته ای و موشکی کره شمالی خواندند به شدت محکوم کرده و بر سر یک موضع دفاعی قویتر و آمادگی برای هرگونه تحرکات دیگر از سوی کره شمالی توافق کردند.

آنها با تاکید بر اینکه چین به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد نقش مسئولانه و سازنده ای در موضوع برنامه هسته ای پیونگ یانگ دارد، متعهد شدند همکاری با جامعه بین المللی و ارتباط با چین بر سر این کشور را ادامه دهند.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی نیز چهارشنبه هفته گذشته با حضور بر روی عرشه زیردریایی اتمی یواس‌اس‌کنتاکی آمریکا به کره شمالی نسبت به هرگونه تحرکات هسته ای هشدار داد و اعلام کرد هرگونه تحرکات این همسایه شمالی با پاسخ قاطع واشنگتن و سئول روبرو می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha