۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85176397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سابق دزفول، مسوول حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی شد

دزفول- ایرنا - زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه سابق دزفول را به عنوان مسوول حوزه علمیه آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در سخنرانی پس از خطبه‌های نمازجمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) که همزمان با نخستین خطبه‌های امام جمعه جدید دزفول انجام شد، با اشاره به انتصاب امام جمعه جدید دزفول افزود: امامت جمعه یکی از شئون ولایت در جامعه اسلامی است.

وی ستاد اقامه نمازجمعه را قرارگاه فرهنگی دانست و اظهار کرد: حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه سابق دزفول ۱۵ سال مسوولیت امامت جمعه دزفول را به عهده داشت و در این دوران خدمات فراوانی از خود به یادگار گذاشت.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: حجت الاسلام بهرامپور امام جمعه جدید دزفول از علمای متدین و فاضل است که در اهواز و خوزستان در تمام مسوولیت‌های خود موفق بوده است.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام بهرامپور از فرزندان فاضل دزفول و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در جنگ تحمیلی در لشکر هفت حضرت ولیعصر(عج) مسوولیت فرهنگی داشته و پس از جنگ نیز در مسوولیت‌های مهم حوزوی استان خدمت کرده است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه حجت الاسلام قاضی دزفولی به بنده قول دادند که همچنان در دزفول بمانند و در خدمت مردم این شهر باشند، اظهارکرد: بنده نیز مسوولیت حوزه علمیه آیت الله قاضی را به ایشان تفویض کردم که بشارتی برای حوزه‌های علمیه این شهرستان است.

وی استمرار همکاری حجت السلام بهرامپور و قاضی دزفولی را ضروری دانست و افزود: وحدت و انسجام و دوری از اختلاف توصیه به همه مسوولان، روحانیون، جوانان و مردم دزفول است چرا که با وحدت امکان گره گشایی از مسایل وجود دارد.

دزفول تنها شهر خوزستان بود که ممنوعیت اقامه عزای حسینی در دوران پهلوی را شکست

آیت الله جزایری گفت: مردم قهرمان و ولایتمدار دزفول در دوران دفاع مقدس وتمام صحنه‌های حساس به خوبی آزمایش پس دادند و این بصیرت و حماسه آفرینی همواره مورد ستایش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

وی عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای دزفول را در کشور بی نظیر دانست و اظهار کرد: دزفول تنها شهری در خوزستان بود که در دوران پهلوی و با ممنوع شدن اقامه عزای حسینی، زیر بار این ممنوعیت نرفت و عزای اباعبدالله(ع) را با شور اقامه کرد.
آیت الله جزایری حماسه آفرینی مردم دزفول در دوران دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: حماسه آفرینی مردم دزفول همواره مورد ستایش امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

اقامه عزای اباعبدالله(ع) در دهه اول محرم به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۲۰ توسط رژیم پهلوی ممنوع اعلام شده بود.

به گزارش ایرنا، در این آیین حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی به عنوان مسوول حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی در دزفول قرائت و به وی ابلاغ شد.

تعیین مدیر حوزه علمیه توسط مسوول آن حوزه انجام می‌شود لذا حجت الاسلام قاضی دزفولی یه عنوان متولی و مسوول حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول تعیین شده که مدیر این حوزه را تعیین می‌کند.

روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور روز پنجشنبه طی آیینی با حضور آیات عظام سیدعلی شفیعی و محسن حیدری ۲ نفر از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری، حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان و همچنین جمعی از مسئولان محلی و استانی به عنوان امام جمعه جدید دزفول معارفه و از زحمات ۱۵ ساله حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه پیشین این شهرستان قدردانی شد.

حجت الاسلام مسعود بهرامپور پس از عالم فقید آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی، آیت الله محسن اراکی و حجج اسلام شریعتی، تقوی، عسکری و سیدمحمدعلی قاضی دزفولی هفتمین امام جمعه دزفول است.

حجت الاسلام بهرامپور متولد ۱۳۴۳ دارای تحصیلات سطح ۲ حوزه علمیه است. وی از رزمندگان و جانباز دوران دفاع مقدس و مسوول تبلیغات لشکر هفت حضرت ولی عصر(عج) از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵ بوده است.

موسس حوزه علمیه خواهران اهواز، مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹، مدیریت حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ و همچنین مدیریت حوزه‌های علمیه برادران خوزستان از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ از جمله مهمترین مسوولیت‌هایی است که امام جمعه جدید دزفول در کارنامه خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha