۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85369594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: دستگاه‌های فرهنگی شهرستان مکلف به داشتن چشم انداز هستند

دزفول – ایرنا –  امام جمعه دزفولداشتن برنامه و چشم انداز را یکی از نیارهای اساسی کار فرهنگی منسجم و با برنامه دانست و گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان باید نسبت به تعیین چشم انداز برای فعالیت‌های خود در سال آینده اقدام کنند.

به گزاش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور در یکصد و پنجاه و یکمین نشست شورای فرهنگی عمومی دزفول در دفتر امامت جمعه این شهرستان با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید برای برنامه‌های سال آینده دارای چشم انداز باشند، افزود: خروجی فعالیت فرهنگی بدون داشتن برنامه و چشم انداز، هدر دادن بودجه و اعتبارات است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه به حوزه فرهنگی در دستگاه‌ها ادامه داد: مهمتر از پول و اعتبار در کارهای فرهنگی، نگاه فرهنگی و احساس نیاز به انجام کار فرهنگی منسجم است.

امام جمعه دزفول با تجلیل از شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول بیان کرد: این عالم مجاهد یک از مفاخر شیعه، خوزستان و دزفول است که حق بزرگی به گردن مردم دارد.

وی افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی دزفول باید برگزاری هر چه باشکوهتر اجلاسیه دانش آموختگان حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی و سالگرد ارتحال این عالم مسوولیت دارند.

۵۰۰ جلسه قرائت قرآن در دزفول فعالیت دارد

رییس هیات اجرایی جلسات قرآن دزفول گفت: جلسه‌های قرآنی مساجد دزفول میراث شهدا و یکی از ظرفیت‌های کم نظیر فرهنگی این شهرستان است.

محمد اسماعیلی با بیان اینکه جلسات قرائت قرآنی شهرستان دزفول به شکل امروزی بیش از ۶۰ سال قدمت دارد، افزود: کانون جلسات قرآن دزفول ۲۴سال پیش و در سال ۷۸ به منظور حمایت، پشتیبانی و حمایت از جلسات قرآن در این شهرستان ایجاد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۰۰ جلسه قرائت قرآن شامل ۳۵۰ جلسه قرآن برادران و ۱۵۰ جلسه خواهران در دزفول فعال است.

رییس هیات اجرایی جلسات قرآن دزفول برگزاری دوره‌های آموزشی را یکی از برنامه‌های مستمر برای ارتقای مربیان قرآنی این شهرستان دانست و اظهارکرد: هفت دوره در سال جاری برای تربیت مربی، توان افزایی و نخبگانی برای مسوولان جلسات قرآن دزفول برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ورزشی اعضای جلسات قرآن در ۱۴ رشته و با حضور یک هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۱۰۰ تیم در دهه فجر امسال در دزفول برگزار می‌شود.

اسماعیلی گفت: سالانه ۲۵ هزار نفراردو در محافل تربیتی جلسات قرآن به صورت اردوهای یکروزه درون شهری، درون استانی(راهیان نور) وبرون استانی زیارتی وسیاحتی اعزام می‌شوند.

وی بافت جمعیتی برخی محله‌ها را از جمله دلایل کم رونقی برخی مساجد در دزفول دانست و افزود: وضعیت مساجدی که در بافت‌های پرجمعیت مستقر هستند رونق خوبی دارد و حضور نوجوانان و جوانان در این مساجد پررونق است.

سه هزار نفر در ۵۴ مسجد شهرستان دزفول معتکف شدند

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول با بیان اینکه ثبت نام در اعتکاف امسال ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، گفت: سه هزار نفر در ۵۴ مسجد شهرستان دزفول معتکف شدند.

حجت الاسلام و المسلمین احسان خاکی با بیان اینکه بیش از ۶۰ رصد معتکفان در دزفول نوجوانان بودند، افزود: اعتکاف‌های تخصصی ویژه دانشجویان و دانش آموزان در دزفول برگزار و با استقبال نوجوانان و جوانان مواجه شد.

اجلاسیه دانش آموختگان حوزه علمیه آیت الله قاضی ۱۲ بهمن برگزار می‌شود

مسوول حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول با اشاره به مجاهدت‌های مرحوم آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی گفت: این عالم مجاهد نقش محوری در مقاومت مردم دزفول در دوران جنگ تحمیلی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی افزود: آیت الله مجدالدین قاضی دزفولی نقش اساسی در ایجاد ساختارهای اساسی فرهنگی در دزفول داشت.

وی با بیان اینکه تاسیس حوزه علمیه توسط مرحوم آیت الله قاضی یکی از برکات وجودی این عالم در دزفول است، ادامه داد: تاسیس حوزه علمیه نشان از درک عمیق این عالم در راستای تقویت مسایل فرهنگی در دزفول است.

مسوول حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول ادامه داد: ۱۲ بهمن ماه امسال چهلمین سالروز تاسیس حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی و سالگرد ارتحال آیت الله سیدمجدالدی قاضی دزفولی است که به این مناسبت اجلاسیه دانش آموختگان این حوزه در دزفول برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی با وجود نوپا بودن ۲۵ شهید طلبه تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، افزود: تعداد زیادی از دانش آموختگان این حوزه علمیه امروز در کشور و جهان اسلام صاحب نام هستند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: تجلیل از حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یکی از دانش آموختگان حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی از جمله برنامه‌های این اجلاسیه است.

وی با بیان اینکه آیت الله سیدعلی شفیعی سخنران اصلی این اجلاسیه است، تصریح کرد: اجلاسیه دانش آموختگان حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی فرصتی برای معرفی دستاوردهای حوزه و جایگاه روحانیت دزفول دارد.

به گزارش ایرنا، اجلاسیه دانش آموختگان حوزه علمیه مرحوم آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه، ۱۲ بهمن ماه در حسینیه ثارالله دزفول برگزار می‌شود.
آیت‌الله سید مجدالدین قاضی دزفولی در سال ۱۲۷۹ هجری شمسی در شهرستان دزفول متولد شد؛ تحصیل این عالم برجسته زیر نظر اساتیدی چون سید عبدالمهدی قاضی(راعی)، محمدرضا معزی دزفولی، عبدالحسین عاملی و محمدمهدی بیگدلی انجام و در سال ۱۳۳۵ موفق به کسب درجه اجتهاد شد.

آیت الله سید مجدالدین قاضی دزفولی نماینده امام خمینی (ره) و نخستین امام جمعه دزفول و از مبارزان دوران پهلوی است؛ این عالم مجاهد پس از سال‌ها تحصیل علم و مجاهدت در سیزدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در سن ۸۴ سالگی به دیار باقی شتافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha