سی و پنجمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران برگزار شد

تهران- ایرنا- سی و پنجمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با محوریت فعالیت‌های کارگروه‌های "رویدادها و مناسبت‌ها" و "نظام آموزشی" و همچنین ارائه گزارش کمیته اجرایی برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جندی شاپور برگزار شد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و ‌آموزش ایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تاکید بر فعال‌سازی و انسجام فعالیت‌ها در کارگروه‌ها و ارائه گزارش‌های مربوطه در این کمیته بر ساخته و پرداخته کردن و تولید ایده‌هایی به‌منظور اثربخشی و ایجاد جریان‌های فکری در بدنه اجرایی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه تاکید کرد.

رحیمی رئیس کارگروه مناسبت‌ها و رویدادها برنامه کارگروه را برای بزرگداشت هفت شخصیت از مفاخر فرهنگ و تمدن بیان کرد و به نحوه انتخاب شخصیت‌ها و مشاهیر و اقدامات مربوطه در این کارگروه پرداخت.

مهدی نوید ادهم رئیس کارگروه نظام آموزشی نیز اقدامات مختلف در این کارگروه و تعاملات صورت پذیرفته با وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تبیین فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در کتاب‌های درسی و نظام آموزشی و فراهم آوردن زمینه آشنایی بیشتر نسل جوان با مفاخر و مواریث ارزشمند فرهنگی را بیان کرد.

مهدی بدیعی رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و سفیدخوش (دبیر کمیته علمی کنگره) عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه پژوهش به ارائه گزارش در خصوص محورهای کنگره پرداختند.

در پایان مصوباتی در موضوعات مطروحه صورت پذیرفت و مقرر شد سایر فعالیت‌های مربوطه در جلسه آتی پیگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha