بررسی شرایط برگزاری کنگره جندی شاپور در جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران

تهران- ایرنا- سی و چهارمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با محوریت بررسی شرایط برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جندی شاپور برگزار شد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سی و چهارمین جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با حضور علی اکبر ولایتی و اعضای این کمیته برگزار شد.

در این جلسه که با محوریت بررسی شرایط برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جندی شاپور برگزار شد، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به عنوان متولی برگزاری این کنگره به تشریح برنامه اجرایی این کنگره پرداخت.

وی با تاکید بر زمان‌بندی و برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، محورهای اصلی این کنگره و زیر محورهای مربوطه را ارایه کرد. اعضای کمیته ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص این محورها به ارائه پیشنهادها و تبیین سایر ملاحظات اجرایی منطقه‌ای و ملی پرداختند.

با حضور مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، ابعاد مختلف نحوه ورود به مباحث کالبدی به‌ویژه در حوزه میراث ملموس و ناملموس این سایت تاریخی بررسی شد.

براساس مصوبات این جلسه مقرر شد با ایجاد ارتباط کامل با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به پیشبرد امور جندی شاپور، همکاری‌های لازم تا سطح کارشناسی صورت پذیرد و اعضای کمیته نظرات نهایی خود را برای احصاء و تدقیق محورهای این کنگره اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha