شهریور امسال ۱۸۰۰ لیتر آب در ثانیه از سد تالوار به همدان می رسد

همدان- ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده تا شهریور امسال فعالیت های عمرانی به پایان رسیده و یک هزار و ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه به همدان می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا اخلاص مند روز یکشنبه در شورای حفاظت از منابع آب همدان اظهار داشت: در دیدار استاندار همدان با معاون وزیر نیرو بر اجرای طرح های آب رسانی، تکمیل سد خرم رود و دیگر سدهای در دست اجرا، اجرای طرح آبرسانی به کبودراهنگ، تکمیل چاه های پدافندی تاکید و نتایج خوبی در این نشست حاصل شد.

وی افزود: برای آبرسانی از سد تالوار به همدان در مرحله اول توزیع اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان دریافت و ابلاغ شد که تا شهریور ۱۴۰۲ به ظرفیت پیش بینی شده آبرسانی از تالوار دست می یابیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان اضافه کرد: ۱۲ ایستگاه پمپاژ آب در مسیر طرح انتقال آب از سد تالوار ، مستقر و نصب شده که ۹ ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه را انجام و سه ایستگاه دیگر برای مواقع اضطراری به ویژه به کار گیری آنها حین خرابی دستگاه های موجود پیش بینی شده است تا همیشه آب مورد نیاز تامین شود.

اخلاص‌مند با بیان اینکه هر ۲ ایستگاه از نظر تعداد پمپ تکمیل است و فقط خط برق‌رسانی باید انجام شود، افزود: معارضاتی در استقرار دکل‌های برق داشتیم که مرتفع شد و ظرف روز های آینده خط برق انجام و نواقص پست فیوزی هم برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح سه ایستگاه پمپاژ دارد که ایستگاه‌های شماره یک و ۲ ، ۱۲ پمپ نصب شده و ۹ پمپ برای ظرفیت ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه وارد مدار خواهد شد و همچنین سه پمپ در حالت استندبای (آماده باش) خواهد بود.

او گفت: ایستگاه شماره سه نیز ۲ پمپ نصب شده و یک پمپ نیز خریداری و در حال انتقال است برای نصب می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: برای تجهیز ۱۵ حلقه چاه پدافندی ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش آبی جذب شده که با ابلاغ این اعتبار مابقی عملیات عمرانی این چاه ها به سرانجام می رسد.

اخلاص مند افزود: تکمیل سد خرم رود تویسرکان با توجه آبرسانی سیار به ۵۵ روستا پایین دست و تاکید و پیگیری های وزیر نیرو در اولویت آب منطقه ای همدان است که برنامه مالی برای این طرح به گونه ای تنظیم شده که تا پایان امسال آبگیری شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح امسال ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و مابقی اعتبار مورد نیاز نیز سال آینده برای تکمیل طرح اختصاص می یابد تا مشکل آبرسانی به این ۵۵ روستا برای همیشه رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان اظهار داشت: امسال باید در زمینه جذب اعتبارات استانی به منظور احداث بندهای بتنی بالادست سد اکباتان اقدام شود تا با حذف بندهای قدیمی و قرار دادن دریچه کنترل از برداشت های غیرمجاز و بی رویه جلوگیری شود.

اخلاص مند خواستار اختصاص اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی رودخانه ها به ویژه در مکان های حادثه و سیلاب خیز برای ایجاد دیوار ساحلی، گابیون بندی به منظور کاهش خسارت ناشی سیل، جلوگیری از تصرفات شد.

وی بیان کرد: نصب کنتور هوشمند برای همه مشترکان در دستور کار است تا با کنترل های صورت گرفته از برداشت غیر مجاز منابع آبی زیر زمینی پیشگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha