توقیف سیستمی خودرو در خراسان جنوبی موثر واقع شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح کنترل سرعت و توقیف سیستمی خودرو در جاده‌های استان یکی از سیاست‌های راهبردی بوده که کاهش تصادفات و متوفیان را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار کرد: امسال با رشد تصادفات در فروردین شاهد فشار مضاعف به کمیسیون امینی راه‌ها بودیم و عارضه‌یابی نشان داد که افرایش سرعت در جاده‌های استان نسبت به دیگر جاده‌های کشور نگران کننده است.

براساس مصوبه ستاد راهبری تصادفات استان در فروردین امسال و با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مقرر شد با رانندگان دارای سرعت بحرانی برخورد و خودرو این افراد به صورت سیستمی توقیف شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی در توقیف سیستمی، شماره پلاک خودرو مورد نظر را در سیستم راهور ثبت می‌کند تا از خرید و فروش آن جلوگیری شود و در صورت مشاهده تخلف اقدام به توقیف خودرو با حکم قضایی به صورت فیزیکی می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: سرعت بالا در جاده‌های استان باعث افزایش آمار و شدت تصادفات شد لذا در نوروز امسال با مسائل جدی مواجه شدیم از طرفی حمل سوخت قاچاق با خودروهای سواری معضل دیگری است که منجر به افزایش آمار ۷۰ نفری متوفیان جاده‌ای از ابتدای امسال شده است.

وی از تعطیلات نوروزی و افزایش متوسط سرعت به عنوان ۲ علت افزایش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن در خراسان جنوبی نام برد و گفت: عامل بیشتر تصادفات، مسافران عبوری بودند که با سرعت زیاد در مسیر های استان تردد می‌کردند و با اجرای طرح توقیف سیستمی با همکاری دادستان مرکز استان امروز شاهد نتایج خوب آن هستیم.

عباس‌زاده تصریح کرد: بخش عمده‌ای از ایمنی جاده‌ها با مدیریت تردد خودروهای سوخت‌کش تامین می‌شود و ارائه گزارش پلیس راه در حوزه مبارزه با تردد خودروهای شوتی و کاهش آمار متوفیان در چهار ماه نخست امسال امیدبخش است.

وی ادامه داد: با تصویب طرح مسدودسازی گلوگاه‌های ورود خودروهای شوتی حامل سوخت قاچاق در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و اجرای آن توسط نیروی انتظامی خراسان جنوبی، کار بزرگی برای کاهش آمار فوتی‌های تصادفات برون شهری در استان انجام شد که باید مستمر باشد تا ایمنی مناسب در جاده‌ها رقم بخورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از فرهنگسازی نیز نباید غفلت کنیم لذا درخصوص نحوه بهره‌برداری از محورهای فرعی و اصلی باید آگاه سازی لازم انجام شود.

وی افزود: برای نهادینه کردن این فرهنگ نیاز است که آموزش‌های مطلوب از طریق رسانه دنبال شود و تولیدات اثرگذار را ارائه داد.

عباس‌زاده بیان کرد: مستندسازی از برخی تصادفات اثرگذار است و این قبیل تولیدات باید در دستور کار دستگاه‌های متولی باشد.

وی با تاکید بر اینکه تولیدات فنی و هنری می‌تواند اثر مطلوبی در جامعه داشته باشد گفت: این تولیدات باید در رفتار ترافیکی مردم اثرگذار باشد و رسانه‌ها برای تولید و انتشار آن همکاری کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگسازی باید از پایه شروع شود و مهمترین مبدا این کار آموزش و پرورش است افزود: مدیریت ترافیک در ایام محرم و صفر هم ضروری است.

در این نشست طرح احداث راه دسترسی به شهرک صنوف آلاینده بیرجند مورد بررسی قرار گرفت اما به تصویب نرسید و مقرر شد مجدد در کمیته فنی ارزیابی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha