۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85178564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عکاس ایرنا در سوگواره ملی "روایت عاشقی" شایسته تقدیر شد

 اهواز – ایرنا – علی معرف، عکاس خبرگزاری ایرنا در نخستین سوگواره ملی عکس "روایت عاشقی" شایسته تقدیر شد.

به گزارش ایرنا آیین اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس "روایت عاشقی" روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در آمفی تئاتر هتل نیشکر اهواز برگزار شد.

این سوگواره در ۲ بخش اصلی شامل پیاده روی اربعین و پایتخت موکب ها برگزار شد که علی معرف، عکاس خبرگزاری ایرنا خوزستان در بخش پایتخت موکب‌های شایسته تقدیر شناخته شد.

به گفته محمدعلی آهنگر، دبیر سوگواره در مرحله مقدماتی یک هزار و ۶۰۰ اثر از ۲۳ استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که ۴۰ اثر موفق به راهیابی به مرحله نهایی شدند.

برگزیدگان سوگواره ملی "روایت عاشقی"

عرفان کوچاری از تهران، علی ابک از سمنان و جمال زبیدی از اهواز در بخش اصلی پیاده روی اربعین به ترتیب رتبه اول تا سوم را از ان خود کردند در این بخش یاسر محمد خانی از اراک شایسته تقدیر شد.

در بخش پایتخت موکب‌ها نیز علی محمدی ، احسان قصدی و مقداد امیری از اهواز نیز رتبه اول تا سوم را کسب کردند و علی معرف و امیر مدحج نیز شایسته تقدیر اعلام شدند.

در بخش برون مرزی این جشنواره نیز به انتخاب داور عراقی، علی کریم الساری و علی عبدالرضا کاظم از عراق به ترتیب رتبه اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

حسین جلودار، احمد تاجی و اسحاق آقایی داوران نخستین دوره از سوگواره ملی "روایت عاشقی" را برعهده داشتند.

عکاس ایرنا در سوگواره ملی "روایت عاشقی" شایسته تقدیر شد

آثار شاخص سوگواره کتاب می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان میزان استقبال از سوگواره را قابل توجه دانست و گفت: عشق هنرمندان و عکاسان سراسر کشور به سیدالشهدا (ع) ستودنی و قابل ستایش است.

حجت‌الاسلام رضا کلاه کج در ادامه از چاپ آثار شاخص این سوگواره در قالب یک کتاب خبر داد و گفت: به یاری خداوند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان امسال نیز موکب فرهنگی و هنری خود را در پایانه‌ مرزی آماده می‌کند.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ گروه مستندساز آداب، رسوم و آیین محرم و اربعین حسینی را در ایران و عراق ثبت و ضبط کردند که در اربعین پیش رو آماده پخش در رسانه‌ها است.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، سردار عبدالرضا مراد حاجتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و محبوبه ایزدی‌پناه، مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در آیین اختتامیه حضور داشتند.

در پایان این آیین از گروه سرود زهراییون تجلیل و از پوستر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی نیز رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha