۳۵ خانه بهداشت جنوب خراسان رضوی نیازمند بازسازی و تجهیز است

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: ۱۴۵ خانه بهداشت، مرکز بهداشتی درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت در سه شهرستان مرکزی و جنوب خراسان رضوی به مردم خدمات ارائه می دهد که ۳۵ واحد آنها به سبب عمر طولانی نیازمند بازسازی و تجهیز مجدد است.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بازسازی و تجهیز هر یک از این خانه های سلامت به ۸۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان اعتبار مطابق فهرست بهای سال جاری نیاز است.
وی اعتبار مصوب امسال استانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه را حدود ۱۳ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: از این میزان حدود ۱۰ میلیارد تومان به فصل درمان شامل تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه و بقیه به تعمیر پایگاه‌های اورژانس و بازسازی خانه‌های بهداشت شهرها و روستاهای حومه اختصاص یافت.
ابراهیمی‌پور افزود: این اعتبار جدا از بودجه ملی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه است مضافا اینکه سال گذشته از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی نیز ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز ساختمان درمان سرطان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اختصاص یافت که منتظر واریز آن هستیم.

۳۵ خانه بهداشت جنوب خراسان رضوی نیازمند بازسازی و تجهیز است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان اینکه ساختمان مرکز درمان سرطان و واحدهای تابعه آن به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: همچنین برای هر دستگاه شتاب دهنده ساختمان این مرکز دست کم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی، تجهیزات مربوطه از طریق وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی تامین اعتبار خواهد شد.
ابراهیمی با تقدیر از حمایت مسوولان محلی و تشریک مساعی نیکوکاران؛ به مشکل بخش جراحی مغز بیمارستان امام حسین تربت حیدریه نیز اشاره و ادامه داد: در این رابطه نیازمند میکروسکوپ تخصصی به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هستیم که پس از تامین اعتبار؛ تجهیزات مرکز مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تکمیل خواهد شد.

به گفته وی هر چند دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه طی سالهای اخیر با رشد کمی و کیفی روند را به جلو را تجربه کرد اما همچنان نیازمند حمایت مسوولان دستگاههای اجرایی ذیربط بویژه در سطح استان برای جبران انباشب عقب ماندگی تاریخی بخش بهداشت و درمان جنوب خراسان رضوی است.

وی تصریح کرد: همچنانکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون اعتبارات مناسبی برای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اختصاص داده است ؛ انتظار داریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز اعتبار مضاعفی به حوزه بهداشت و درمان جنوب استان اختصاص دهد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با حدود ۴۸۲ تخت بیمارستانی علاوه بر تحت پوشش قرار دادن مستقیم نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر سکنه منطقه به ساکنان نقاط مرزی خراسان رضوی و جمعیت شناور قابل توجه مسافر و زائر امام رضا علیه السلام نیز خدمات ارائه می دهد.

تربت‌حیدریه در کرویدور ارتباطی شرق کشور حلقه اصلی ارتباط استانهای جنوبی و جنوب شرق کشور با مشهد مقدس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha