حمید رضا ملک جعفریان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قیر موجود در این آسفالت حاوی پودری لاستیکی است که به وسیله یک شرکت دانش بنیان ایرانی تولید شده و هم اکنون در سه کیلومتر از جاده سبزوار- نیشابور استفاده شده است.
وی اضافه کرد: پودر لاستیکی در قیر این آسفالت موجب افزایش کیفیت و دوام سطح آسفالت جاده شده و طول عمر راه را افزایش می دهد.
رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت:هم اکنون نمی توان درباره میزان افزایش طول عمر آسفالت جاده ها با این روش جدید اظهار نظر کرد و نیاز است تا مسیر آسفالت شده مورد بررسی قرار گیرد اما به طور قطع عمر این آسفالت دانش بنیان از نمونه های کنونی بیشتر است.
ملک جعفریان افزود: در این روش علاوه بر این که طول عمر جاده و به تبع آن ایمنی راه افزایش می یابد در این روش دانش بنیان جدید به حفظ محیط زیست نیز کمک می شود.
وی ادامه داد: تاکنون استفاده از آسفالت لاستیکی در جادههای درون شهری از جمله مسیرهای بی. آر. تی اتوبوس استفاده شده بود اما از این آسفالت در جاده های بین شهری برای نخستین بار در راههای خراسان رضوی استفاده شد.
رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در مجموع ۹ کیلومتر از جاده سبزوار- نیشابور طی هفتههای آینده آسفالت لاستیکی خواهد شد.
خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راهها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.
نظر شما