۳ مرداد ۱۴۰۲، ۳:۱۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85180038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم درگیری‌ها بین معترضان نتانیاهو و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در تل‌آویو + فیلم

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد سه‌شنبه از ادامه درگیری‌ها بین معترضان به لایحه اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو و نیروهای پلیس صهیونیستی که قصد بازگشایی راه‌های ارتباطی در مرکز تل‌آویو را داشتند، گزارش دادند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، پلیس رژیم صهیونیستی در تلاش برای بازگشایی خیابان‌های تل آویو است، در حالی که ده‌ها هزار معترض به لایحه تغییرات قضایی به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی با نیروهای سواره نظام و ماشین‌های آب پاش تلاش کرد تا خیابان «ایالون» در تل آویو را که توسط معترضان مسدود شده بود را باز کند که این مساله باعث درگیری شدید بین دو طرف شد.

پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی نیز با معترضان درگیر شده و تلاش کرده تا هزاران معترض را پراکنده کند.

بنابر گزارش‌ها، درگیری‌هایی نیز بین موافقان و مخالفان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو و قدس اشغالی به وقوع پیوسته است.

در همین رابطه در شهرک هاتسریم واقع در نقب جنوبی، یک نیروی امنیتی به سمت معترضان به لایحه تغییرات قضایی شلیک کرده است.

بر اساس این گزارش، تیراندازی پس از آن رخ داد که ساکنان شهرک هاتسریم و معترضان که قصد داشتند ورودی این شهرک را مسدود کنند، درگیر شدند و یک نیروی امنیتی این شهرک به سمت معترضان تیراندازی کرده است.

بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیستی، پلیس نقب هفت نفر را در پی این درگیری از جمله عامل این تیراندازی بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا، کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه در قرائت‌های دوم و سوم پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت را در سایه اعتراض گسترده مخالفان و خروج سران اپوزیسون از سالن کنست به نشانه اعتراض تصویب کرد.

کنست عصر دوشنبه در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف با این پیش نویس به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون درحالی صورت گرفته که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در خیابان‌های اطراف کنست تظاهرات کردند و بنابر اعلام رسانه‌های صهیونیستی ۱۷۲ هزار نفر در تل آویو و قدس اشغالی به خیابان‌ها آمدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha