بازار بورس رژیم اسرائیل بسته شد

تهران - ایرنا- بدنبال کاهش شدید ارزش سهام درپی تصویب قانون "لغو برهان معقولیت" که روز گذشته در چارچوب لایحه تغییرات قضایی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی تصویب شد، بازار بورس این رژیم امروز سه شنبه نیز درپی افت قیمت سهام و از ترس ریزش بیشتر بسته شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، ارزش سهام در بورس رژیم اسرائیل دیروز پس از تصویب قانون لغو برهان معقولیت در کنست (پارلمان) این رژیم به شدت سقوط کرده بود.

این وضعیت پس از تصویب قانون لغو برهان معقولیت در چارچوب لایحه تغییرات قضایی در کنست ایجاد شد.

 ائتلاف راست افراطی و دینی به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باوجود ۲۹ هفته اعتراضات اپوزیسیون دیروز توانست پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت را کنست تصویب کند.

 کابینه نتانیاهو با تصویب قانون لغو برهان معقولیت بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را روز گذشته در میان اعتراضات گسترده جناح اپوزیسون در کنست به تصویب رساند.

این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

کانون وکلای رژیم اسرائیل امروز سه شنبه اولین گام را علیه قانون "لغو برهان معقولیت" که روز گذشته در چارچوب لایحه تغییرات قضایی در کنست (پارلمان) این رژیم تصویب شد، برداشت و به دیوان عالی شکایت کرد.

یائیر لاپید رهبر جناح اپوزیسیون و اویگدور لیبرمن رهبر حزب موسوم به "اسرائیل بیتنا" در رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به تصویب قانون لغو برهان معقولیت در کنست این رژیم، خواستار لغو این قانون از سوی دیوان عالی رژیم صهیونیستی شدند.

لاپید در این باره گفت: امروز سه شنبه دادخواستی علیه این قانون به دادگاه عالی ارائه خواهیم داد تا آن را لغو کند.

آویگدور لیبرمن نیز در این باره اظهار داشت: من از دادگاه عالی می‌خواهم قانونی را که اکنون در کنست تصویب شده است، بی اعتبار کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، فرار سرمایه ها و متخصصان افزایش و بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده "اسرائیلی ها" و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha