برگزاری انتخابات الکترونیک در خراسان رضوی نیازمند تامین زیرساخت لازم است

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری انتخابات تمام الکترونیک و یا نیمه الکترونیک در استان نیازمند تامین زیرساختهای مناسب اینترنتی در خراسان رضوی است.

سید هادی طباطبائی روز سه شنبه در نشست ستاد انتخابات خراسان رضوی در شهرستان چناران افزود: اگر قرار باشد همچون قبل، انتخابات ۱۱ اسفند ماه امسال مجلس در استان نیمه الکترونیک برگزار شود، رای گیری ۲۳ فرایند خواهد داشت و اگر برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در استان مصوب و ابلاغ شود ۲ فرایند دیگر به روند رای گیری افزوده می شود.

وی ادامه داد: در هر صورت برای برگزاری انتخابات الکترونیک نیازمند تامین زیرساخت لازم در بعد فیبرنوری و پوشش اینترنت خواهیم بود.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: نیازمند فرهنگ سازی برای استفاده از دستگاه های اخذ رای در روز رای گیری هستیم تا استفاده از نایب برای اخذ رای مردم با دستگاه ها به حداقل برسد و شائبه خطا توسط نایب برای کار با دستگاه رای گیری به جای فرد رای دهنده برطرف شود.

طباطبایی در این نشست با تشریح انتظارات از فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه برای انجام هماهنگی های لازم در سطح شهرستانها، به بیان توضیحاتی پیرامون انتخابات الکترونیکی و نیز آمادگی برای اجرایی کردن قانون جدید انتخابات در صورت ابلاغ پرداخت.

وی با قدردانی از زحمات فرمانداران در برگزاری موفق تمرین انتخابات الکترونیک، اتخاذ تدابیر لازم در حوزه پشتیبانی و امنیت انتخابات را از مهمترین وظایف فرمانداران دانست.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فعال سازی تمام ظرفیت ها برای افزایش مشارکت در انتخابات، تامین صحت و سلامت انتخابات یکی از وظایف راهبردی فرمانداران و مسوولان ستاد انتخابات است تا راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب در انتخابات پیش رو به بهترین شکل تحقق یابد.

برگزاری انتخابات الکترونیک در خراسان رضوی نیازمند تامین زیرساخت لازم است

محسن مه آبادی فرماندار شهرستان چناران نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه پیش بینی مباحث اجرایی انتخابات پیش رو، به برخی اقدامات انجام شده نظیر جلسات متعدد با بانوان فعال در سطح شهرستان، جوانان، فعالان عرصه مطالبه گری و روحانیت و نیز برگزاری جلسات هماهنگی با فرمانداران حوزه های فرعی انتخابات نظیر گلبهار و طرقبه شاندیز اشاره کرد.

جلسه ستاد انتخابات استان به ریاست معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی صبح امروز، با حضور فرمانداران، معاونان و بخشداران استان در حوزه انتخابیه چناران برگزار شد.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. همچنین پنج نماینده از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha