رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی: دشمن برای القا بی‌اثر بودن آراء در انتخابات تلاش می‌کند

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: دشمن با برنامه ریزی می خواهد این گونه القا کند که رای مردم در انتخابات بی تاثیر و بی نتیجه است، بنابر این یکی از مهمترین وظایف ستادهای انتخابات خنثی سازی این نقشه دشمن است.

به گزارش ایرنا، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان چناران افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته و مردم براساس دین با شرکت و حضور در انتخابات، سرنوشت کشور را تعیین می کنند.

وی گفت: مردم، ولی فقیه را از میان فقهای جامع الشرایط و با حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب می کنند، همچنین رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و شوراها در کشور انتخابی هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار داشت: انتخابات در مدت یک روز برگزار می شود ولی تاثیر آن سال ها باقی می ماند، دشمنان نظام و انقلاب بعد از تلاش برای ایجاد اغتشاشات در سال گذشته، سعی دارند تا با تاثیرگذاری از طریق تبلیغات گسترده رسانه ای و فضای مجازی یاس و ناامیدی را در افکار عمومی و در بین مردم ترویج کنند.

طباطبایی تصریح کرد: محور برگزاری انتخابات امسال عمل به راهبردهای چهارگانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه "سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت" است و این مهم در سرلوحه فعالیت ستاد انتخابات استان قرار دارد.

وی افزود: در اجرای انتخابات باید دقت شود تا با صیانت از آرای مردم، فضا و بهانه ای برای دشمن ایجاد نکنیم و با همدلی و همیاری بستر حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم نماییم.

طباطبایی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات دوره گذشته در استان خراسان رضوی ۶۳ درصد بوده است، بیان داشت: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با شکوه تر از سال قبل، صورت گرفته و حدود ۸۰ هزار نفر نیروی اجرایی برای برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری مشارکت می کنند.

فرماندار چناران نیز در این نشست اظهار داشت: مردم شهرستان چناران با حضور حداکثری در انتخابات گذشته یعنی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشارکت ۶۸ درصدی را به ثبت رسانده اند.

محسن مه آبادی افزود: بر اساس مفاد قانونی هرگونه استفاده از امکانات اداری و تجهیزات دولتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی، ممنوع است، بنابرین مدیران و کارکنان ادارات و نهادهای انقلاب اسلامی شهرستان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: رزمایش پدافند زیستی در این شهرستان و سه شهرستان دیگر در سطح استان در ۱۱ مرداد ماه برگزار خواهد شد که با همکاری دستگاه های متولی امر در این حوزه برنامه ریزی برای برگزاری مطلوب این رزمایش انجام می شود.

شهرستان چناران در ۵۴ کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده که با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۶ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، همچنین ۶ نماینده نیز از این استان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha