زمینه‌سازی برای توانمندی بانوان استان گلستان در اولویت است
نشست هیات اندیشه ورز بانوان رامیان

گرگان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و سرپرست فرمانداری رامیان با اشاره به اینکه بانوان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی دوشادوش مردان فعالیت می‌کنند، گفت: افزایش مشارکت و زمینه‌سازی برای توانمندسازی بانوان استان جزو اولویت قرار گرفته و برنامه‌ریزی در این حوزه با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر سه شنبه در نشست با هیات اندیشه‌ورز بانوان شهرستان رامیان، افزود: اکنون هم تلاش می‌شود تا با شناسایی استعدادهای خلاق و نوآور و برگزاری نشست‌های تخصصی برای بانوان تحت عنوان «هیات اندیشه‌ورز» در راستای افزایش مشارکت زنان و زمینه‌سازی برای توانمندسازی آنها در حوزه‌های مختلف گام‌های موثری برداشته شود.

وی تاکید کرد: تولید ایده، مشارکت در سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری، آسیب‌شناسی و هدایت عمومی لایه‌ها و سطوح مختلف برای ایجاد مجموعه کارآمد و موثر در عرصه‌های مختلف از اهداف تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز برای اقشار مختلف به ویژه بانوان در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، هیات‌های اندیشه‌ورز را حلقه وصل مسوولان و مردم خواند و افزود: این هیات‌ها می‌توانند با پایش سطح جامعه و نظارت بر اجرای قانون و پیامدسنجی تصمیم‌ها و اقدام‌ها، آسیب‌شناسی مستمر و ارائه راهکارها، مسوولان دستگاه‌ها را در انجام وظایف و خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم کمک کنند.

زمینه‌سازی برای توانمندی بانوان استان گلستان در اولویت است

مهاجر با اشاره به این که نخبگان به ویژه در حوزه انسجام، هم‌گرایی و هم‌افزایی عمومی، نقش‌آفرین هستند، گفت: می‌توان با استفاده از این ظرفیت به عنوان سرمایه اجتماعی، گام‌های موثری در کاهش آسیب‌ها در جامه برداشت.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در استان با انتخاب مسیر مناسب، زمینه ورود بی‌دغدغه بانوان را در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم کرده که هیات اندیشه‌ورز، نقش به سزایی در تحقق این مهم خواهد داشت.

به گفت وی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰ هیات اندیشه ورز ویژه اقشار مختلف به صورت استانی در گلستان تشکیل و فعال شده است.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع شده و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha