۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85181368
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خرید تضمینی گندم در همدان ۱۶ درصد افزایش یافت

۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85181368
خرید تضمینی گندم در همدان ۱۶ درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: گندم خریداری شده به صورت تضمینی در این استان طی روزهای اخیر نسبت به میانگین بلندمدت ۱۰ ساله، ۱۶ درصد رشد داشته است.

حسین خوانساری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در روزهای اخیر بیش از ۲۴۰ هزار تن گندم به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال از کشاورزان استان همدان به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی ادامه داد: گندم های خریداری شده در ۵۶ مرکز خرید که از قبل تعیین شده بود، انجام گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان تاکید کرد: تاکنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال ار مطالبات کشاورزان که معادل ۱۱ درصد از گندم تحویلی بوده است، پرداخت شده است.

خوانساری درباره پرداخت بقیه مبالغ گندم تضمینی خریداری شده گفت: طی روزهای آینده بر اساس سطح کشوری از طریق بانک عامل نیز پرداخت خواهد شد.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha