۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۱۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85196843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نهاوند با ۷۱ هزار تُن بیشترین میزان تولید گندم استان همدان را دارد

همدان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: کشاورزان شهرستان نهاوند با ۷۱ هزار تُن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی استان تحویل داده‌اند که از این نظر رکورددار هستند.

"سید حسین خوانساری" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی افزود: پس از نهاوند، گندمکاران شهرستان رزن با بیش از ۶۴ هزار تُن گندم در رده دوم قرار دارند و استان همدان در بین ۳۱ استان کشور در رده نهم خرید تضمینی گندم قرار گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان همدان از مرز ۳۰۰ هزار تن گذشته است گفت: این میزان خرید نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰، حدود ۹۰ درصد رشد داشته است.

خوانساری ادامه داد: ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان همدان برای خرید گندم ایجاد شده که از این تعداد ۲ مرکز خرید به صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد است.

وی یادآور شد: این مراکز خرید تا شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می‌دهد.

خوانساری گفت: امسال قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در کشور ۱۵ هزار تومان است.

به گزارش ایرنا؛ استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha