حدود ۲۴۳ میلیارد ریال وام به بیماران خاص اسفراین خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: ۲۴۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام از مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون به ۵۰۰ بیمار خاص و زوج نابارور این شهرستان پرداخت شد.

دکتر عیسی توحیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مبلغ وام قرض الحسنه بیماران خاص تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که به صورت بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد از محل توافق بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان به بیماران خاص پرداخت می شود.

وی افزود: در این مدت ۵۵۶ بیمار خاص و زوج نابارور به بانک ها معرفی شده بودند که تاکنون ۵۰۰ نفر از آنها موفق به دریافت وام شدند.

توحیدی ادامه داد: از این تعداد ۱۹۵ نفر زوج های نابارور بودند که این تسهیلات با هدف کاهش هزینه‌های درمانی آنها پرداخت شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسفراین یادآور شد: بیماران سرطانی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام اس بیشترین افراد معرفی شده برای دریافت وام بودند.

وی با اشاره به خدمات دولت در حوزه حمایت از بیماران خاص خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ نوع بیماری نادر شناسایی شده وجود دارد که دولت سیزدهم بنا دارد چتر خدماتی خود به این نوع بیماران را با اضافه کردن لیست این بیماری ها در شمول خدمات صندوق بیماران خاص گسترده کند.

توحیدی افزود: اینک نیز خدمات ویزیت و پاراکلینیک بیماران خاص در مراکز دولتی به صورت رایگان انجام می شود.

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند و درمان این بیماری‌ها به‌عنوان درمان‌های صعب‌العلاج به حساب می‌آید و عوارض بیماری تا پایان عمر همراه بیمار می‌ماند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha