۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85181668
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهسازی و شاداب‌سازی ۴۰۰ مدرسه کم‌برخوردار گلستان آغاز شد

گنبدکاووس- ایرنا- مرحله دوم «طرح شهید عجمیان» با عنوان نهضت بهسازی و شاداب‌سازی ۴۰۰ مدرسه مناطق کم‌برخوردار استان گلستان با مشارکت گروه‌های جهادی در مدرسه «مهر عظام» شهرستان آق‌قلا افتتاح شد.

به‌ گزارش ایرنا، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان روز چهارشنبه در این مراسم اظهارکرد: این طرح که به‌نام شهید «سیدروح‌الله عجمیان» از شهدای جهاد امنیت ۱۴۰۱ نام‌گذاری شده با هدف شاداب‌سازی و بهسازی مدارس کم‌برخوردار اجرا می‌شود.

وحید فراهی افزود: ۲۰۰ کلاس درس در مرحله نخست این طرح از محل اعتبارات استانی و کمک خیران با هزینه ۱۰ میلیارد ریال از عید نوروز تا قبل شروع فصل تابستان بهسازی و شاداب‌سازی شد.

وی ادامه داد: مرحله دوم «طرح شهید عجمیان» با هدف‌گذاری ۴۰۰ مدرسه در استان گلستان آغاز و تا پایان تابستان با مشارکت گروه‌های جهادی، خیران و دانش‌ آموزان اجرا می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: در «طرح شهید عجمیان»، رنگ‌آمیزی در و دیوارها، نقاشی روی دیوارها، خط‌کشی زمین‌های ورزشی، تعمیر میز و صندلی و درب کلاس‌ها، تعمیر پرده‌ها و تابلو کلاس‌ها، آسفالت، ایزوگام و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس انجام می‌شود.

فراهی بیان کرد: برای اجرای این طرح در استان گلستان ۶۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

بهسازی و شاداب‌سازی ۴۰۰ مدرسه کم برخوردار گلستان آغاز شد

وی گفت: حدود ۱۸ درصد از ۲ هزار و ۲۵۰ مدرسه استان گلستان نیاز به مقاوم‌سازی و بازسازی دارد که امیدواریم با همراهی بیش از پیش خیران و جذب اعتبارات اقدامات خوبی در این رابطه انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان تعهد خیران برای مدرسه‌سازی در یک سال اخیر را ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ برابر رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت ۴۰۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این تعداد در سه هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی بر عهده ۲۴ هزار فرهنگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha