۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85181936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار هکتار از مزارع اصفهان به تولید علوفه‌ کم آب‌بر اختصاص دارد

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به تولید علوفه کم آب‌بر با هدف استفاده بهینه از منابع آبی و تهیه خوراک دام اختصاص یافته است.

مهرداد مرادمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی در استان اصفهان، توسعه تولید علوفه کم آب‌بر از جمله اقدامات و برنامه‌های این نهاد است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس پروژه تولید علوفه جو (قصیل) برای مصرف دام در حدود هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تعریف شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ورود به طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان اصفهان و ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی دیم در سطح ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این خطه دیگر اقدامات یک سال اخیر را شامل می‌شود.

مرادمند با اشاره به طرح‌های این نهاد در بخش تولیدات گیاهی تصریح کرد: تولید حدود ۱۸ هزار تن غده سیب زمینی در کلاس‌های مختلف بذری برای استان و سایر نواحی کشور بخشی از پروژه‌های تولیدات گیاهی است.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان از پیشتازان صنعت کشاورزی کشور با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو، و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha