۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85182301
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سوگواری عاشقان علمدار کربلا در همدان

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲
کد خبر: 85182301
سوگواری عاشقان علمدار کربلا در همدان

همدان- ایرنا- عاشقان و شیفتگان ابوالفضل العباس (ع) علمدار کربلا در استان همدان همزمان با تاسوعای حسینی به خیابان ها آمدند و با سوگواری و عزاداری اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در نهمین روز از ماه محرم و در تاسوعای حسینی ضمن عزاداری و سینه زنی در رثای شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفایش به سوگ نشستند.

در این آئین ها مردم عزادار و مومن همدان پرچم سیاه را به اهتزاز در آوردند و ندای لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا ابوالفضل (ع) در شهرها و روستاهای استان طنین انداز شده است.

همزمان با ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت، هرلحظه بر تعداد عاشقان امامت و ولایت که در مساجد، حسینیه ها و تکیه ها حضور می یابند، افزوده و فضای این مکان ها عاشورایی تر می شود.

سوگواری عاشقان علمدار کربلا در همدان

حضور پررنگ جوانان، نوجوانان، کودکان، زنان و مردان از هر قشری جلوه و معنویت خاصی به این آئین ها بخشیده است.

مردم در هر کوی و برزن و در شهرها و روستاهای مختلف استان همدان به یاد سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به خصوص سقای لب تشنگان کربلا با قرائت زیارت عاشورا و برپایی مراسم نوحه خوانی، سینه زنی و هیات های عزاداری ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

سوگواری عاشقان علمدار کربلا در همدان

مردم عزادار همدان با پخش نذری های مختلف در نقاط مختلف شهر و برپایی ایستگاه های پخش صلواتی چای و شربت ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش ابراز کردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف استان همدان بر پایی آیین های عزاداری در روز تاسوعای حسینی در شهرستان های ملایر، نهاوند، بهار، رزن، اسدآباد، فامنین، تویسرکان،کبودرآهنگ و درجزین در حال برگزاری است و مردم این مناطق با سیاهپوش کردن سطح شهر و پخش نذری ارادت خود را به سید و سالار شهدا امام حسین (ع) نشان دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha