خسارت به محصولات و سازه های کشاورزی فارس/ هشدار هواشناسی به زارعان
عکس آرشیوی

شیراز-ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد  کشاورزی نسبت  به  خسارت به محصولات و سازه های کشاورزی، رگبار باران، رشد ابرهای همرفتی، تشدید باران های فصلی همراه با رعد و برق، احتمال تگرگ و گاهی تند باد های شدید موقتی همراه با خیزش گردو خاک در جنوب، جنوب شرق و برخی مناطق مرکزی فارس هشدار داد.

مدیر کل سازمان هواشناسی فارس روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این سامانه فصلی بارشی امروز در جنوب شرق، برخی مناطق مرکزی به ویژه جنوب شرق استان گزارش شده است.

مسعود حقیقت افزود: همچنین این سامانه برای جمعه ششم مرداد ماه در همین مناطق ذکر شده پیش بینی شده است.

احتیاط در انجام عملیات کشاورزی

وی گفت: احتیاط در انجام عملیات کشاورزی در باغات و مزارع به علت وزش باد شدید، خود داری از محلول بپاشی و سم پاشی باغات و مزارع در زمان بارندگی، کنترل و جلوگیری از ورود روان آب به باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به انبار و یا مکان های مسقف، لایروبی، اصلاح و پاکسازی آبراهه ها و کانال های انتقال آب مزارع و باغات توصیه می شود.

خود داری از چرای دام ، عدم تردد عشایر

حقیقت تاکید کرد: تنظیم و مدیریت آبیاری باغات و مزارع ، خود داری از چرای دام ، عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه و مسیل ها، عایق بندی، مدیریت تغذیه و انتقال کندو های زنبور عسل به مناطق غیر آبگیر، مدیریت تغذیه آبزیان و جلوگیری از ورود روان آب به استخرها، عایق بندی سالن های پرورشی و بستن دریچه های گلخانه ها جهت جلوگیری از ورود باران از دیگر توصیه هایی است که باید رعایت شود.

به گزارش ایرنا ، پیشتر هواشناسی استان فارس، دوم مردادماه در اطلاعیه سطح زرد نسبت به احتمال جاری شدن روان آب، رشد ابرهای همرفتی ، رگبار پراکنده باران ، رعد و برق، برخورد صاعقه ، وزش باد شدید و احتمال تگرگ در ناحیه شرق ، جنوب و جنوب شرق فارس هشدار داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha