عزاداری شب عاشورای حسینی (ع) در یزد حسینیه ایران برگزار شد

یزد- ایرنا- مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار و هیات‌های مذهبی پنجشنبه شب در فضایی معنوی همراه با برنامه‌های مختلف در سراسر استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این محافل معنوی که با حضور پرشور نوجوانان و جوانان همراه بود ابتدا هیات‌های مذهبی سینه‌زنی و زنجیرزنی به مناسبت شهادت مظلومانه حضرت امام‌حسین (ع) و یاران و اصحاب با وفایش به عزاداری پرداختند.

همچنین در ادامه این آیین‌ها علاوه بر قرائت زیارت عاشورا و دعا روحبخش کمیل تعدادی از مدرسان حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی در خصوص اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) و درس‌ها و عبرت‌های آن سخنرانی کردند.

برگزاری جوش دوره و علم گردانی در کنار حرکت کاروان‌های عزاداری از دیگر برنامه‌های مهم مردم سوگوار در شب عاشورای حسینی بود که امسال پرشورتر از سنوات گذشته در سطح ۱۲ شهرستان استان برگزار شد و مردم با شهیدان کربلا تجدید میثاق کردند.

چندین یادواره شهیدان انقلاب اسلامی در برخی از مناطق شهری و روستایی نیز همه ساله در شب عاشورای حسینی برگزار می‌شود و فرهنگ ایثار و مقاومت در بین اقشار مختلف و نسل جوان با همکاری بسیج و تشکل‌های مردمی گسترش می‌یابد.

مراسم‌ روز عاشورای حسینی و شام غربیان از دیگر برنامه‌های مهمی است که امروز تا شامگاه در استان ادامه دارد.

عزاداری‌های مردم مومن و ولایتمدار استان یزد با برگزاری شام غربیان امروز ادامه خواهد داشت.

استان یزد یک هزار حسینیه و تکیه، ۲ هزار هیات‌ مذهبی و حدود سه هزار مسجد دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha