امام جمعه ساوه: یاری کردن دوستان خدا از درس‌های مهم زیارت عاشورا است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: یاری کردن دوستان خدا (جبهه حق و باطل) از درس‌های مهم زیارت عاشورا است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان که همزمان با عاشورای حسینی برگزار شد، توانایی تشخیص دوست و دشمن (جبهه حق و باطل) و تولی به جبهه حق و مبارزه کردن با دشمنان خدا (تبری از دشمنان)، از دیگر درس‌های مهم زیارت عاشورا است.

وی بیان کرد: وقتی شبهه و فتنه با هم ترکیب می‌شوند در تنهایی ولی خدا به شدت تاثیر خود را افزایش می‌دهد، چراکه شبهات فضا را تاریک می‌کنند و در فضای تاریک نیز تاثیرگذاری فتنه‌ها بر عوام را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی فتنه‌ای مثل فتنه «ابن زیاد» رخ می‌دهد، افزود: در حقیقت، این شبهه‌ها زمینه باروری فتنه‌ها را فراهم می‌کنند وگرنه در فضای روشن، فتنه‌ها کارساز نیستند.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به عبارت «الوتر المَوتور» در زیارت عاشورا ترکیب ۲ کلمه «وتر» به معنای تنها و یکتا و «مَوْتُورَ» به معنای «تنها شده»، اضافه کرد: احتمال اول در معنی این عبارت، اشاره به یگانگی، منحصربه فرد بودن و بی بدیل بودن حضرت سیدالشهدا (ع) است و معادل فارسی آن را می‌توان دُردانه و عزیز کرده الهی دانست.

وی گفت: اما احتمال دیگری هم به معنای اینکه حضرت تنها هستند وجود دارد که با نقشه و برنامه‌ریزی بی‌یاور شده‌اند.

امام جمعه ساوه گفت: در زیارت عاشور لعن اول متوجه پایه‌گذاران ظلم است و لازم است یاد بگیریم هر کار ساده و یا مهمی که می خواهیم انجام دهیم آینده آن کار را تصور کنیم و بدون بصیرت هیچ اقدامی صورت نگیرد، چراکه که می‌تواند موجب لعن خدا بر خود و خاندان شود.

وی با اشاره به اینکه در این زیارت، آخرین نفرین بر تابعین است، یادآور شد: همه باید بدانند که هر رای و نظر ما در نهایت به یاری ولی خدا و یا کشته شدن ولی خدا می انجامد و به همین دلیل همه باید مراقب باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha