قرآن سوزی، نفرت پراکنی مدعیان حقوق بشر برای جلوگیری از اُنس به اسلام است

ساوه - ایرنا - امام جمعه ساوه گفت: قران سوزی در سوئد و سایر نقاط جهان نفرت پراکنی کشورهای مدعی آزادی بیان و حقوق بشر برای جلوگیری از انس و توجه جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق این کتاب مقدس است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهرستان با اشاره به اقدام موهون قرآن سوزی در کشور سوئد اظهار کرد: این خیانتکار که فردی مسیحی تبار با موساد مرتبط شده و مورد حمایت چهره های تندرو کابینه نتانیاهو بوده به قرآن کریم اهانت کرده است.
وی اضافه کرد: هدف صهیونیست‌ها آغاز و تداوم موج اهانت به قرآن از جانب افراد لاابالی و بی‌اعتقاد در نقاط مختلف جهان، برای انحراف افکار عمومی از شرایط درحال انفجار سرزمین های اشغالی و ایجاد اختلاف مذهبی بین پیروان ادیان است.
حجت الاسلام رحیمی افزود : ما نمازگزاران این خیانت و جنایت صهیونیستی و آمریکایی، تکرار هتک حرمت قرآن کریم و توهین مجدد به مقدسات اسلامی در کشور سوئد را به شدت محکوم می کنیم و مسوولیت کامل عواقب تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه مقامات این کشور می دانیم.
وی اضافه کرد: کشورهای اروپایی مدعی آزادی بیان و حقوق بشر از جمله سوئد بدانند با این نوع از نفرت پراکنی ها نمی توانند انس و توجه بیش از پیش جهانیان به معارف الهی و اسلامی و حقایق قرآن را متوقف کنند.
خطیب جمعه ساوه گفت: کشورهای اروپایی و مقامات آنها که با بی مسوولیتی و عدم انجام وظایف خود و حمایت از مشتی عناصر صهیونیست، شرایط ایجاد این وضعیت را فراهم کردند، بدانند سیلی محکمی از کشورهای اسلامی و جامعه مسلمانان خواهند خورد.

معروف گستری و منکر ستیزی در بستر جامعه مهمترین رسالت نماز جمعه است
امام جمعه ساوه با اشاره به فرارسیدن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: این نماز عبادی و سیاسی رسانه ای بزرگ بوده که با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه می دهد و کارنامه آنها در این زمینه درخشان و بی نظیر است.
وی یادآور شد: معروف گستری و منکر ستیزی در بستر جامعه بشری روح رسالت رسانه ای پیامبران است که این ویژگی را فقط در این نهاد مقدس می توان دید .
حجت الاسلام رحیمی گفت: نماز جمعه تریبونی است که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می شوند و بدون حفاظ و دیوارهای مصنوعی بین گوینده و شنونده با مخاطبان خود سخن می گویند.
امام جمعه ساوه با بیان اینکه نماز جمعه آزاد یکی از مسیرهای سعادت است افزود: این نماز بصیرت و فریاد دارد و لذا توصیه دین به این است که حرمت شب جمعه و روز جمعه را نگه داریم و نماز جمعه را ترک نکنیم.
امتداد راه انقلاب بدون تمسک به اسطوره های عاشورایی غیرممکن است
خطیب جمعه ساوه با اشاره به فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: قیام عاشورا در مقابل حکومت جبار اموی، درس مقاومت و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه نجات از ستم زورگویان و زیادخواهی سلطه جویان را برای همه اعصار نشان داد.
وی گفت: انقلاب اسلامی که الهام گرفته از قیام عاشورا است و با شکست استبداد داخلی، نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه حرکت خویش قرار داده و بدون تردید حیات ۴۴ساله انقلاب مرهون اهل بیت(ع)، سیدالشهداء، محرم، عاشورا، کربلا، عزاداری ها، مساجد، منابر، هیات و دستجات مذهبی است.
حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه امتداد این راه بدون تمسک به همین اسطوره ها غیرممکن است افزود: جا نداشتن سازش و تسلیم برابر حکام ظالم و نالایق در قاموس اسلام و آل الله، هزینه داشتن ایستادگی برابر دشمنان اسلام، نداشتن هراس از دشمن ولو با عِدّه و عُدّه زیاد، مواجهه با تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم، خیانت کردن دشمنان داخلی و خارجی در مسیر مقاومت از جمله پیام های عاشورا برای مقاومت کنونی ملت مسلمان و عاشورایی ایران است.
وی گفت: دیگر پیام های عاشورا برای مقاومت کنونی می توان به ارجحیت مرگ با عزت و شرف نسبت به زندگی زیر بار زور و ذلت، عمل مقتدرانه به تکلیف خود در جبهه مقاومت ولو در شرایط نابرابر و دشوار و پایداری و مقاومت برای رسیدن به سربلندی دنیا و آخرت مومنان و مسلمانان و انسان های آزاده اشاره کرد.

اعلام انزجار نمازگزاران ساوجی از هتک حرمت به قرآن کریم
نمازگزاران ساوه همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه، در مصلی امام علی (ع)، اهانت به قرآن در کشور سوئد را محکوم کردند.
نمازگزاران با سر دادن ندای الله‌اکبر، شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و اسراییل عدوالله، اهانت به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند و خواستار ایستادگی سران و ملت‌های کشورهای اسلامی برابر هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد شدند.
روز پنجشنبه و برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد.
در همین ارتباط و در واکنش به هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، شامگاه روز (پنجشنبه) ۲۹ تیر ماه سفیر سوئد در تهران توسط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام موهن به وی ابلاغ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha