نماز جمعه تعیین کننده خط مشی مردم و انقلاب است

ساوه - ایرنا - نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی کفت: نماز جمعه تعیین کننده خط مشی مردم و انقلاب در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، «حجت الاسلام محمد سبزی» روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه سیاست در اسلام و انقلاب اسلامی همانند دیانت است اظهار کرد: نماز جمعه که آیینی سیاسی و عبادی است تا بتوان با آن بینش و دیدگاه مردم را بر اساس آموزه های اسلامی یکپارچه کرد.

وی اضافه کرد: نمازجمعه ها هم اکنون در جنگ رسانه ای و تبلیغی چراغ راهی برای مردم در رسیدن به نقطه مشترک بصیرتی در مسائل مختلف است.

نماز جمعه کم هزینه ترین رسانه نظام

امام جمعه ساوه هم در این آیین با بیان اینکه برکات نماز جمعه بر کسی پوشیده نیست و کم هزینه ترین رسانه و پر کارترین رسانه در نظام اسلامی است گفت: این آیین عبادی و سیاسی در کنار عید غدیر، خدمت به مردم یکی از مهمترین ارکان در این نظام است.

«حجت الاسلام جعفر رحیمی» با اشاره فضیلت های معنوی شرکت در نماز جمعه اظهار کرد: نماز جمعه باعث همدلی و همزبانی در کشور شده و مربوط به یک شخص یا گروه خاص نیست، بلکه فراجناحی است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه جمعه روز به روز بیشتر شده و به طوری که مردم مسائل روز سیاسی و اجتماعی کشور را در این جایگاه ارزشمند را فرا می گیرند.

وی همچنین از تلاش های امامان جمعه شهرهای آوه، غرق آباد و نوبران ساوه در برپایی نماز جمعه تقدیر و اضافه کرد: با وجود همه محرومیت ها با تلاش ائمه و ستادهای نماز جمعه علاوه بر برپایی این نماز عبادی و سیاسی امورات مردم در این شهرها از سوی آنان پیگیری می شود.

محرم پیشران موفقیت جامعه شیعه است

فرماندار ساوه هم در این آیین با اشاره به اینکه آیین های ماه محرم این شهرستان هرسال بیشتر از گذشته متبلور می شود یادآور شد: محرم پیشران موفقیت و شکل گیری در جامعه شیعه است و پیروان این مذهب با اتکا به این نهضت شکست را باور نداشته و پیروز هر میدانی است.

«مهدی الیاسی »افزود: نماز جمعه یکی از برکت های نظام اسلامی و یکی از تمایزات اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی و تریبونی برای وحدت و اعلام مسائل روز جامعه است.

وی با تشکر از امامان جمعه ساوه، آوه، غرق آباد و نوبران این شهرستان اضافه کرد: تریبون نماز جمعه به عنوان مهم‌ترین و موثرترین جایگاه بازتاب دهنده اتفاقات و مسائل روز جامعه است و بسیاری از مردم شاید در جریان خدمات و زحمات دولت نباشند، در همین راستا تریبون نماز جمعه یکی از محل های بیان خدمات و عملکرد دولت است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه نشده دارد افزود: انتظار می رود اعضای شورای اداری شهرستان در راستای تکمیل طرح های نیمه تمام و تحقق توسعه با رایزنی های مختلف سهم ساوه از این اعتبارات را محقق کنند.

در این آیین که با حضور اعضای شورای اداری ساوه در مسجد انقلاب برگزار شد از خدمات ائمه جمعه چهار شهر این شهرستان تقدیر شد.

به فاصله اندکی پس از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی، به حکم حضرت امام(ره)، اولین نماز جمعه در ۵مرداد۱۳۵۸ با شرکت بیش از یک میلیون نفر از مردم مسلمان روزه دار تهران در گرمای شدید تابستان به امامت مرحوم آیت اللّه طالقانی در دانشگاه تهران با شکوه و جلوه خاصی برگزار گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha