استان سمنان ۵۶۰ گروه جهادی در رزمایش فاطمی سه دارد

سمنان- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: ۵۶۰ گروه جهادی برای حضور در رزمایش فاطمی سه در استان آماده فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار منصور شوقانی روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت اعلام برنامه‌های ویژه رزمایش فاطمی سه، افزود: رزمایش جهادگران فاطمی سه در استان سمنان با حضور و فعالیت گروه های جهادی و نماد امیدآفرینی و خدمت خالصانه برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: همزمان در سراسر استان رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی سه از روز سه‌شنبهدهم مرداد ۱۴۰۲ به مدت ۱۰ روز در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۵۶۰ گروه جهادی در حال فعالیت هستند تصریح کرد: عرصه فعالیت‌های رزمایش جهادگران فاطمی سه در ابعاد مختلفی شامل آبرسانی، لایروبی قنات‌ها، ساخت خانه برای محرومان، اقتصاد مقاومتی و توسعه کارگاه‌های کوچک اشتغال‌زا، مدرسه، خانه بهداشت، توزیع بسته معیشتی، خدمات مؤمنانه و خدمت‌رسانی محله‌ای، خدمات بهداشت و درمان، دندان‌پزشکی، دامپزشکی، خدمات آموزشی و مهارت‌آموزی، فرهنگی، کشاورزی، اهدای جهیزیه و خدمات عمومی، است.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان اظهار داشت: برنامه صبحگاه مشترک رزمایش جهادگران فاطمی سه با نگاه استانس و مرکزیت در صبح روز شنبه دهم مرداد ماه در شهرستان سمنان برگزار می‌شود.

استان سمنان ۵۶۰ گروه جهادی در رزمایش فاطمی سه دارد

وی با اشاره این که گروه‌های جهادی امروزه یکی از اهرم‌های خدمت‌رسانی در کشور محسوب می‌شوند، بیان کرد: حمایت، پشتیبانی و توانمندسازی جهادگران یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است.

سردار شوقانی با تاکید بر این که بسیج سازندگی در ذیل سند اعتلای بسیج ۲ قرارگاه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی را برعهده دارد که قرار است در طول ۱۰ سال محقق شود، افزود: طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم ‌پایه و در جهت خدمت رسانی به نیازمندان تدوین شده است.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان با بیان این که تمام تلاش بر این است یک تصویر از کار و فرهنگ جهادی در جامعه نهادینه و الگوسازی شود، افزود: اقدامات جهادی گروه‌های جهادی بسیج در مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی باعث ایجاد امید در بین مردم می‌شود و تقویت و توسعه حرکت‌های جهادی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha