۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85183678
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مشارکت اقتصادی در گیلان بیش از میانگین کشوری است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۷.۲ درصد است که این میزان ۶ درصد بیش از میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری گیلان با بیان اینکه وضعیت استان در بخش مشارکت اقتصادی مناسب است، اظهار کرد: در بحث یادشده فقط سه استان بالاتر از گیلان قرار دارند که این آمار بیانگر فعالیت مناسب اقتصادی در استان است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: همچنین نرخ بیکاری در گیلان ۶.۱ درصد و میانگین نرخ بیکاری در کشور ۸.۲ است‌ که این آمار نشان می‌دهد نرخ بیکاری در گیلان ۲.۱ درصد کمتر از میانگین کشوری است و از این لحاظ گیلان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

عباسی ادامه داد: مرکز پارک و علم فن‌آوری گیلان باید در خصوص جذب نیروهای دانش آموخته تلاش بیشتری را انجام دهد و تحولی در این خصوص ایجاد کند؛ زیرا روند کنونی رضایت‌بخش نیست و باید دانش آموختگان دانشگاه‌ها جذب بازار کار شوند تا بیش از پیش شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان باشیم.

استاندار گیلان گفت: با وجود اینکه باید ۳۲ هزار فرصت شغلی در سال جاری در استان تحقق یابد، دستگاه‌های اجرایی باید در این بخش عملکرد قدرتمندی داشته و با یکدیگر در رقابت باشند؛ از سوی دیگر فرماندارانی که در جذب سرمایه کم کاری دارند باید دلایل آن را توضیح دهند تا نقایص مشخص و برطرف شود؛ اگر مدیری نیز در این زمینه کم کاری داشته باشد و نتواند جذب سرمایه و ایجاد اشتغال داشته باشد جابجا می شود.

خرید برنج مازاد کشاورزان

استاندار گیلان در ادامه بر وضعیت اقتصاد کشاورزی در گیلان تاکید کرد و گفت: بهبود وضعیت اقتصاد کشاورزی در استان بسیار حائز اهمیت است و اقدامات مناسبی نیز در این خصوص انجام شده است و از امروز نیز برنج‌های مازاد کشاورزان خریداری و تعیین تکلیف می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: هدف ما برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان محصولات استراتژیک گیلان است و دیگر اینکه تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت و اجازه نمی‌دهیم که مشکلات استان‌های همجوار در گیلان موثر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان به اولویت اشتغال در این استان اشاره کرد و گفت: فعالیت در بخش‌های اشتغال روستایی و مشاغل خانگی نیز باید بیشتر شود؛ همچنین بایستی صرف اعتبارات برای ایجاد اشتغال پایدار بررسی و پیگیری شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha